قیس خزعلی: آزادسازی فلسطین، انتقام حقیقی خون شهدای مقاومت / تشکر زینب سلیمانی از قدرشناسی ملت ایران
کد خبر: 4025807
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
گزارش ایکنا از اجتماع بزرگ آحاد مردم تهران در فراق حاج قاسم

قیس خزعلی: آزادسازی فلسطین، انتقام حقیقی خون شهدای مقاومت / تشکر زینب سلیمانی از قدرشناسی ملت ایران

«اجتماع بزرگ آحاد مردم تهران در فراق حاج قاسم» به مناسبت دومین سالگرد شهادت جانگداز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از دقایقی پیش در مصلای امام خمینی(ره) آغاز شد.

اجتماع بزرگ آحاد مردم تهران در فراق حاج قاسم دقایقی قبل آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، «اجتماع بزرگ آحاد مردم تهران در فراق حاج قاسم» به مناسبت دومین سالگرد شهادت جانگداز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از ساعت 14 امروز، دوشنبه 13 دی، با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید در مصلای امام خمینی(ره) تهران آغاز شد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام قیس خزعلی، دبیرکل گروه عصائب اهل الحق عراق در سخنانی ‌گفت: ما در مراسمی شرکت می‌کنیم که در آن یاد و خاطره شهدای عزیز گرامی داشته می‌شود؛ شهدایی که باعث شدند ما بر تروریست‌های تکفیری پیروز شویم. پیروزی‌ که قدرت‌های بزرگ از انجام آن عاجز بودند.

خزعلی ادامه داد: پیروزی‌های بزرگ امروز توسط شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اتفاق افتاده که یاد و خاطره آن‌ها را گرامی می‌داریم. ما در این مراسم به شهید سلیمانی می‌گوییم همانطور که شما فرمودید ملت عراق را به خاطر کرم و خصائصش دوست بدارید، این کرم و خصائص در خدمت به زوار امام حسین(ع) به کار گرفته شده و می‌خواهیم بگوییم که همه ملت عراق شما را دوست دارند. همچنین مردم عراق قدردان مردم ایران، سپاه پاسداران، سپاه قدس و رهبر انقلاب اسلامی هستند.

شهادت شهید سلیمانی تجاوز به عراق بود

دبیرکل گروه عصائب اهل الحق عراق بیان کرد: ملت عراق از ملت‌های اصیلی است که میزبانی از میهمان برای ما ارزشمند است و به همین دلیل شهادت شهید سلیمانی را تجاوز به کشور عراق می‌دانیم و گرفتن انتقام خون شهید سلیمانی را بر خود واجب می‌دانیم.

خزعلی با بیان اینکه سؤال مهم این است که انتقام برای شهید سلیمانی و شهید ابومهدی چه زمانی خواهد بود و آیا عوامل آن باید قصاص شوند؟ گفت: بدون شک قصاص جنایتکاران واجب است، اما بایستی بگوییم که کل ترامپ در برابر خاک پاک شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس هیچ ارزشی ندارند. انتقام حقیقی خون شهدای پاک مقاومت با ادامه راه آنها و پایان دادن به عمر رژیم صهیونیستی و آزاد ساختن فلسطین محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: کشور عراق، کشور امامان معصوم(ع)، شهیدصدر، شهید حکیم و کشور حشدالشعبی است. این کشور با حمایت مرجعیت و حمایت جمهوری اسلامی ایران توانست در برابر تروریست‌ها و قدرت‌های بزرگ جهان پیروز شود؛ ملتی که بر اشغال‌گران آمریکایی در سال 2012 پیروز شد و تحسین سیدحسن نصرالله را به همراه داشت. به‌گونه‌ای که او گفت اگر لبنان موفق شد در سال 2006 بر اسرائیل پیروز شود، اما عراق موفق شد بر ابرقدرت جهانی فائق آید.

قیس خزعلی: آزادسازی فلسطین انتقام حقیقی خون شهدای مقاومت است

قیس خزعلی یادآور شد: با وجود اینکه مجلس عراق با حضور هرگونه اشغالگر و تأسیس پایگاه نظامی خارجیان در عراق مخالف است، آمریکا تلاش دارد به حضور خود در عراق ادامه دهد. ملت عراق با تظاهرات میلیونی کاملاً اعلام کرده با حضور نظامی آمریکا در عراق مخالف هستند و در اینجا به آمریکا اعلام می‌کنیم که مردم عراق قدرت غلبه بر 2500 سرباز آمریکایی را دارد.

در بخش بعدی، حسین طاهری از مداحان اهل بیت‌(ع) به حماسه‌سرایی پرداخت که با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» جمعیت حاضر در شبستان مصلی همراه بود.

در بخش دیگری از مراسم زینب سلیمانی، دختر شهید سلیمانی، در سخنان کوتاهی گفت: حاج قاسم در کنار مردم هنوز ناظر و حاضر است. حاج قاسم خودش و خانواده‌اش و تمام زندگی‌اش را فدای مردم ایران کرد و خانواده شهید سلیمانی با وجود ملت ایران تنها نیست.

هیچ‌کس نمی‌تواند مردم را نسبت به شهید سلیمانی دلسرد کند

وی افزود: من در اینجا باید از مردم ایران تشکر کنم که سالگردها و مراسم‌ها شهید سلیمانی را برگزار می‌کنند. با وجود مردم هیچ‌کس نمی‌تواند مردم را نسبت به شهید سلیمانی دلسرد کند؛ مردم ایران سرباز خود را به خوبی می‌شناسند.

زینب سلیمانی در پایان گفت: من از طرف خانواده شهید سلیمانی دست‌بوس تک‌تک مردم ایران هستیم و بدانید حاج قاسم هرچه دارد از شما مردم ایران است.

سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم

بنابر این گزارش در ادامه و بعد مداحی سیدمجید بنی فاطمه، از مداحان اهل بیت(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در جمع حاضران در مراسم به ایراد سخن پرداخت.

وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه راه و مکتب شهید سلیمانی ادامه‌دهنده راه و مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است، افزود: شهید سلیمانی اهل صدق بود. اولین موضوعی که باید در مکتب شهید سلیمانی جست‌وجو کرد این است که او برای رضای خدا تلاش می‌کرد؛ وی از هیچ‌کس و هیچ‌چیز هراس نداشت و به خاطر خشیت از خداوند در کارهای بزرگ موفق شد. شهید سلیمانی از عمق جان اعتقاد داشت که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

قیس خزعلی: آزادسازی فلسطین، انتقام حقیقی خون شهدای مقاومت / تشکر زینب سلیمانی از قدرشناسی ملت ایران

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: باید سازش کرد، در مکتب حاج قاسم جایی نداشت، ما نمی‌توانیم در مکتب حاج قاسم جایی نداشت، ترس از دشمن در مکتب حاج قاسم جایی نداشت. شهید سلیمانی تخصص فتح سرزمین‌های غصب‌شده و تخصص فتح دل‌ها را دارد.

رئیس جمهور بیان کرد: شهید سلیمانی نماد شجاعت و عقلانیت بود. تمام کارهای شهید سلیمانی همراه با تدبیر و شهامت بود و برای رسیدن به هدفش، مقاومت داشت. حقیقتاً او در میدان اهل خطر بود؛ چون انجام وظیفه و انجام تکلیف را مدنظر داشت و به مردم هم نمی‌گفت بروید بلکه منطق او منطق قیادت بود نه سیاقت. حاج قاسم نمی‌گفت بروید، می‌گفت بیایید.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی انسان بن‌بست‌شکن بود و پیش‌ پای خود همه موانع را می‌شکست. حاج قاسم بصیرت داشت.

رئیسی گفت: آمریکا تصور کرد، روز 13 دی ماه روز پایان حاج قاسم است، اما زهی خیال باطل! روز سیزدهم دی ماه به روز تولد دوباره حاج قاسم تبدیل شد و عمر او ادامه خواهد یافت تا زمین، زمین و زمان، زمان است. همانطور که می‌خواستند عاشورا پایان حسین‌بن‌علی(ع) باشد، پایان علی‌اکبر و قاسم باشد، اما عاشورا شد روز تولد عاشوراییان و تا همیشه تاریخ می‌ماند.

وی بیان کرد: سلیمانی‌ها پرورش خواهند یافت. رهبر انقلاب اسلامی فرمودند که شهید سلیمانی از سردار سلیمانی خطرناک‌تر است. ما معتقدیم وصیت‌نامه حاج قاسم سلیمانی به عنوان منشور جامع انقلاب اسلامی باید روزبه‌روز در جامعه جلوه بیشتر پیدا کند. شهید سلیمانی معتقد بود که اگر جمهوری اسلامی به عنوان خیمه عظیم باقی بماند، همه حرم‌ها در امانند اما اگر این نظام و این خیمه کوچکترین آسیبی ببیند، حرم‌های دیگر و امنیت جهان در خطر است. لذا همه تلاش کنید این نظام اسلامی باشکوه و باعظمت بماند و بدانید این خیمه عظیم استقلال و آزادی و زندگی سعادتمند ما را تضمین خواهد کرد.

رئیس جمهور گفت: سخنی دارم با آمریکایی‌ها. آقای حاج قاسم سلیمانی مهمان رسمی نخست‌وزیر عراق بود. شما هم سیادت عراق را شکستید و هم یک ملت را ترور کردید نه یک شخص را. در این جنایت هولناک که بر همه امت اسلامی بسیار سخت و گران آمد، چه باید کرد؟ باید متجاوز و قاتل و جنایتکار اصلی که رئیس جمهور وقت آمریکا و پمپئو هستند، محاکمه و قصاص شوند و باید حکم خدا در خصوص این‌ها جاری شوند. اگر سازوکار محاکمه عادلانه آقای ترامپ و پمپئو و دیگر جنایتکاران فراهم و در یک دادگاه عادلانه به جنایت آن‌ها رسیدگی شد و به مجازات اعمال ننگین‌شان رسیدند که هیچ؛ اما اگر چنین اتفاقی نیفتاد به همه دولتمردان آمریکایی می‌گویم شک نکنید دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.

وی در پایان خطاب به مسئولان گفت: پیام شهید سلیمانی برای ما مسئولان این است که برای رفع مشکلات اقتصادی و شاد کردن دل مردم هیچ مانعی را نباید به رسمیت شناخت.

اجرای گروه هم‌خوانی محمد رسول‌الله(ص) و برپایی ایستگاه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

یادآور می‌شود این مراسم با حضور مهمانان خارجی برگزار و شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی داخلی و خارجی آن را پوشش گسترده دادند.

انتهای پیام
captcha