آزادی اسرای فلسطینی؛ پیش‌شرط آزادی اسیران در اختیار جنبش
کد خبر: 4016683
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
اسماعیل هنیه تأکید کرد:

آزادی اسرای فلسطینی؛ پیش‌شرط آزادی اسیران در اختیار جنبش

رییس دفتر سیاسی حماس، در سخنرانی مجمع بین‌المللی عرب، ضمن حمایت از زندانیان، صراحتاً آزادی اسرای در اختیار این جنبش را به آزادی اسرای حماس منوط کرد که دربند رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حماس، وی در سخنرانی خود وبیناری در مجمع بین‌المللی عرب، در حمایت از زندانیان و بازداشت‌شدگان در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی، تأکید کرد که موضوع زندانیان اولویت اصلی فعالیت جنبش حماس است که در دو مسیر دنبال می‌شود؛ نخست اینکه در مبارزه آن‌ها در زندان‌های اشغالگران در کنار این مجاهدان بوده و در ثانی تلاش دارد تا آنها را از بند اسارت صهیونیست‌ها برهاند.

هنیه خاطرنشان کرد: حماس پیش از این موفق شده بود بیش از یک هزار اسیر را در جریان توافق وفاء الاحرار آزاد کند؛ امری که حاکی از آن است که دشمن بدون اجبار هیچ کاری در قبال اشغالگری و حل مناقشه تاریخی با پروژه صهیونیستی در سرزمین فلسطین انجام نخواهد داد.

اسماعیل هنیه ضمن ستایش از این مجمع و تلاش‌های آن تصریح کرد که پیام این مجمع عالی، تلاش برای بازآرایی جهان عرب و اسلام به منظور هماهنگیِ آن با تاریخ، میراث و اصالت مردم آن و همچنین بازگرداندن اعتبار برای اقدام مشترک و اتحاد در برابر خطرات پیش روی آرمان فلسطین است. نخستین اصل این اقدام عبارت است از این حقیقت که مسئله فلسطین، آرمان فلسطینیان، اعراب، مسلمانان و آزادگان است و توطئه‌ها علیه نیروهای مقاومت همان توطئه‌هایی است که علیه فلسطینیان و آرمان آن‌ها انجام می‌شود.

هنیه با ابراز تأسف از سفر وزیر تروریست رژیم صهیونیستی به مراکش و امضای توافقنامه‌های امنیتی با مسئولان مراکش، نسبت به ادامه روند عادی‌سازی با هدف ایجاد ائتلاف‌های امنیتی و نظامی در منطقه تحت اشغال هشدار داد و گفت: این یک رویداد دردناک و تأسف‌بار است.

رهبر جنبش با اشاره به تصمیم انگلیس برای قرار دادن حماس در فهرست تروریسم، تصریح کرد: انگیزه این تلاش، مهار حماس و حمایت از دشمن صهیونیستی با توجه به شکنندگی آن در سطوح مختلف و همچنین تلاش برای همبستگی فزاینده و حمایت فزاینده از آرمان فلسطین و مقاومت مردم فلسطین است. وی در عین حال تصمیم استرالیا برای قرار دادن حزب‌الله در فهرست تروریسم را محکوم کرد.

انتهای پیام
captcha