مراکش و رژیم صهیونیستی رزمایش مشترک برگزار می‌کنند
کد خبر: 4016341
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

مراکش و رژیم صهیونیستی رزمایش مشترک برگزار می‌کنند

یک منبع امنیتی اسرائیلی اعلام کرد که ارتش این رژیم و ارتش مراکش رزمایش‌های نظامی مشترکی برگزار خواهند کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از معا، به دنبال سفر بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مراکش، یک منبع امنیتی اسرائیلی اظهار کرد که اسرائیل و این کشور آفریقایی مانورهای نظامی مشترکی برگزار خواهند کرد.

 گانتس در طی یک سفر دوروزه رسمی به مراکش که پنج شنبه به پایان رسید، دو توافق در زمینه های دفاعی و فروش پهپاد و اسلحه به این کشور را امضا کرد.

این منبع که نامش فاش نشده به یک سایت خبری گفت: در حال حاضر زمان مانور مشترک میان ارتش اسرائیل و مراکش که ارتش آمریکا نیز درآن حضور خواهد داشت تعیین شده است.

منبع مذکور افزود: تماس‌های اولیه بین افسران ارشد ارتش اسرائیل و همتایانشان در فرماندهی ارتش مراکش صورت گرفته است.

این منبع امنیتی زمان آغاز این مانور مشترک را مشخص نکرده است.

بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم در سفر چهارشنبه هفته قبل به رباط پایتخت مراکش یادداشت تفاهمی را با این کشور به امضا رساند که همکاری دفاعی بین دو طرف را تعریف می‌کند.

این در حالی است که مردم مراکش خشم خود را نسبت به سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به کشورشان ابراز و عادی‌سازی روابط با این رژیم را محکوم کردند.

روابط میان مراکش و رژیم صهیونیستی در پی توافق سازش موسوم به توافق ابراهیم از اول دسامبر گذشته پس از مدت‌ها قطع روابط دیپلماتیک، از سر گرفته شد.

این اقدام دولت مراکش با موج محکومیت در جهان اسلام روبه‌رو شده است که سازشکاران را خائن به مسئله فلسطین و جهان اسلام خواندند.

انتهای پیام
captcha