امضای تفاهمنامه همکاری دفاعی میان مراکش و رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4016013
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

امضای تفاهمنامه همکاری دفاعی میان مراکش و رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی می‌گوید که در سفر امروز چهارشنبه وزیر جنگ این رژیم به پایتخت مراکش تفاهمنامه همکاری دفاعی میان دو طرف به امضا رسیده است.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنی گانتز، وزیر جنگ این رژیم در سفر امروز چهارشنبه خود به رباط یادداشت تفاهمی را با مراکش به امضا رساند که همکاری دفاعی بین دو کشور را تعریف می‌کند.

این خبر را سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده و گفته که این نخستین سفر گانتز به مراکش از زمان از سرگیری روابط این کشور با تل‌آویو بوده است.

این در حالی است که مردم مراکش خشم خود را نسبت به سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به کشورشان ابراز و عادی‌سازی روابط با این رژیم را محکوم کردند.

گانتز با «عبداللطیف لودیی» وزیر دفاع مراکش دیدار کرده و در پایان آن یادداشت تفاهم در زمینه امنیتی امضا شده است.

گروه مردم‌نهاد اقدام ملی برای فلسطین در مراکش نیز سفر گانتز به این کشور را در راستای جنایت بزرگ عادی‌سازی پرشتاب اخیر روابط با رژیم صهیونیستی و گامی بسیار خطرناک علیه مسئولیت کشور مراکش در قبال آرمان فلسطین و ریاست کمیته قدس و گامی بسیار خطرناک علیه موضع مردم و جریان‌های پویا و زنده مراکش دانست که هرگونه عادی‌سازی با این رژیم را رد می‌کنند.

این نهاد، گانتز را رأس هرم تروریسم وحشیانه‌ای دانست که دستانش به خون هزاران شهروند فلسطینی و شهروندان امت اسلامی آغشته است.

روابط میان مراکش و رژیم صهیونیستی در پی توافق سازش موسوم به توافق ابراهیم از اول دسامبر گذشته پس از مدت‌ها قطع روابط دیپلماتیک، از سر گرفته شد.

این اقدام دولت مراکش با موج محکومیت در جهان اسلام روبه‌رو شده است که سازشکاران را خائن به مسئله فلسطین و جهان اسلام خواندند.

انتهای پیام
captcha