فرافکنی حکومت میانمار درباره کشتار مسلمانان روهینگیا
کد خبر: 1366318
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱

فرافکنی حکومت میانمار درباره کشتار مسلمانان روهینگیا

گروه بین‌الملل: دولت میانمار تلاش می‌کند با فرافکنی در مورد کشتار اخیر مسلمانان در ایالت راخین از انجام تحقیقات در این زمینه طفره رود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه لس‌آنجلس تایمز، وزارت خارجه میانمار در بیانیه‌ای ادعا کرد، افراد کشته شده در روستای «دوچی یارتان» در روز 13 ژانویه (23 دی) تعدادی شبه‌نظامی بودند که به این منطقه نفوذ کرده و یک مأمور پلیس را کشته بودند.



وزارت خارجه میانمار در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که بنا برگزارش‌های منتشر شده، تعداد زیادی از افراد کشته شده در فاجعه روز 23 دی زنان و کودکان بودند.  



از طرف دیگر دولت این کشور هیچ مدرکی دال بر حضور عناصر شبه‌نظامی در این منطقه ارائه نکرده و ادعاهای قبلی آن مبنی بر نفوذ گروه‌های اسلامی از بنگلادش به نواحی مرزی میانمار نیز هیچگاه به اثبات نرسیده است.



به گفته «میو تانت» یک سیاستمدار روهینگیا، دولت برای توجیه اقدامات خود و منحرف کردن اذهان از ضرورت تحقیق در  مورد کشتار مسلمانان روهینگیا این اتهامات بی‌اساس را مطرح می‌کند.



سازمان‌های بین‌المللی و تعدادی از کشورها تحقیقات درباره وقایع روز 23 دی در روستای دوچی یارتان را که طی آن 40 مسلمان کشته شدند، خواستار شده‌اند.



روز شنبه ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای نوشت: اطلاعات موثقی در مورد کشتار مسلمانان روستای مسلمان‌نشین دوچی یارتان توسط بودائیان محلی به دست ما رسیده است.



پیلای با ابراز تأسف نسبت به این مسئله، مقامات میانماری را به انجام تحقیقاتی کامل، سریع و بی‌طرفانه در مورد این واقعه و اجرای عدالت برای قربانیان و خانواده‌های آنان، فرا خواند.



در سال‌های اخیر این چندمین باری است که گزارش‌هایی در مورد کشتار دسته‌جمعی اقلیت مسلمان با حمایت نیروهای دولتی در میانمار منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط
captcha