میانمار حکم آزادی دو نفر از عوامل کشتار مسلمانان روهینگیا را صادر کرد!
کد خبر: 1335746
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷

میانمار حکم آزادی دو نفر از عوامل کشتار مسلمانان روهینگیا را صادر کرد!

گروه بین‌الملل: مقامات قضایی میانمار، حکم آزادی دو نفر از نیروهای پلیس را که به اتهام تحریک بودایی‌ها به کشتار مسلمانان بازداشت شده بودند، صادر کرد!


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی« IINA»، مقامات قضایی میانمار که بارها به مجامع بین‌المللی درباره برقراری عدالت و شناسایی عوامل حمله به مسلمانان روهینگیا، تعهد داده‌اند، در اقدامی غیرعادلانه، دو نفر از نیروهای پلیس را که در تحریک بودایی‌های افراطی برای حمله به منازل مسلمانان دست داشتند، تبرئه کرد.



«تونگ تینگ»، از مقامات پلیس شهر «مونگادو» و «هیا تین»، افسر پلیس، چندماه قبل به دلیل ایفای نقش مستقیم در تحریک شهروندان به جنایت و خشونت علیه مسلمانان، توسط مقامات قضایی احضار شده بودند ولی رسانه‌های خبری اعلام کردند که این دو نفر بدون برگزاری دادگاه، تبرئه شدند!



این دو افسر پلیس همراه با یکی از رهبران افراطی بودایی در حمله به منازل مسلمانان در شهر «مونگادو» و آتش زدن خانه‌های اقلیت روهینگیا مشارکت داشتند.



آزادی این دو پلیس در حالی صورت می‌گیرد که طی روزهای گذشته، اخباری مبنی بر فروش مسلمانان روهینگیا به قاچاقچیان انسان، منتشر شد. یکی از مقامات ارشد پلیس سلطنتی بانکوک از یک روش مخفی غیررسمی پلیس تایلند برای رسیدگی به این مسئله خبر داد که «گزینه دو» نامیده می‌شود. در این روش که به اسم بازگرداندن اقلیت روهینگیا به میانمار انجام می‌شود، مسلمانان روهینگیا در میانه راه بازگشت از طریق مقامات تایلندی یا به قاچاقچیان انسان فروخته می‌شوند و یا به اردوگاه‌هایی مخفی در جنگل‌های اطراف منتقل شده و در شرایطی غیرانسانی نگهداری می‌شوند.



پس از آن مسلمانان روهینگیا را با  زور و ضرب و شتم به عنوان برده به کار می‌گیرند. مسلمانان روهینگیا هر روز در این اردوگاه‌ها در نتیجه بیماری و گرسنگی می‌میرند و کسانیکه تلاش می‌کنند تا فرار کنند، بازداشت شده و زیر شکنجه جان خود را از دست می‌دهند. تنها راه خروج از این اردوگاه‌ها، داشتن بستگان یا آشنایان ثروتمندی است که بتوانند با دادن پول کافی فرد مورد نظر خود را آزاد کنند اما آنان که چنین بستگانی ندارند، در این اردوگاه‌های غیرقانونی باقی می‌مانند و یا به قاچاقچیان انسان فروخته می‌شوند.



تخمین زده می‌شود که تعداد زنان و مردانی که در هر یک از این اردوگاه‌ها نگهداری می‌شوند، بین 500 تا 1000 نفر است.

captcha