تداوم هتاکی‌ها علیه مسلمانان میانمار/ قتل دلخراش بانوی سالخورده
کد خبر: 1316472
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰

تداوم هتاکی‌ها علیه مسلمانان میانمار/ قتل دلخراش بانوی سالخورده

گروه بین‌الملل: التماس‌های بانوی مسلمان سالخورده و زمینگیر میانماری هم نتوانست جان وی را از دست افراط‌گرایان بودایی نجات دهد و آن‌ها که برای شکار مسلمانان به دهکده محل سکونت وی آمده‌ بودند، او را با 6 ضربه چاقو به جرم مسلمان بودن به قتل رساندند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «On Islam»، این بانوی 94 ساله مسلمان به دلیل آنکه از کمر فلج بود نتوانست به هنگام حمله بودائیان مانند دیگران به جنگل‌های اطراف دهکده فرار کند.



سه مرد بودایی که تبر و چاقو در دست داشتند، با حمله به این زن سالخورده وی را کشتند. علاوه بر او چهار مسلمان دیگر نیز به همین وضع کشته شده و ده‌ها خانه متعلق به مسلمانان تخریب شد.



«ریچارد هرسی»، نماینده سابق سازمان ملل در میانمار گفت: برای فرهنگی که در آن سالخوردگان جایگاه والایی دارند چنین خشونتی یک نقطه عطف و لحظه گم شدن روح ملی این کشور است.



اگرچه قتل یک پیرزن زمینگیر نمونه آشکاری از احساسات ضداسلامی در کشور بودائی میانمار است، فقدان همدردی با مسلمانان در گزارش‌های مقامات میانماری به وضوح مشخص بود و آنان پس از حضور در محل این کشتارها و خشونت‌ها را به صورت امری عادی گزارش دادند.



ساکنان این دهکده مسلمان‌نشین با متهم کردن مقامات میانماری برای عدم توجه به درخواست‌های کمک آنان، اعلام کردند که مقامات میانمار از این حمله آگاه بودند زیرا آنان یک روز قبل به اهالی دهکده گفته بودند که در ورودی دهکده یک دروازه نصب کنند.



به گفته اهالی دهکده پس از وقوع این حمله، تنها یک ماشین پلیس به دهکده آمد و بودائیان را متفرق کرد. ضارب پیرزن مسلمان نیز به محل حادثه بازگشت اما پلیس به جای دستگیر کردن او با شلیک یک تیر هوایی وی را از صحنه حادثه دور کرد.



مسلمانان میانمار راهبان بودایی را عامل شعله‌ورشدن احساسات مردم نسبت به مسلمانان می‌دانند. آنان با سخنرانی‌های خود مردم را به کشتار وحشیانه مسلمانان ترغیب می‌کنند.



پیش از این بودائیان و مسلمانان این دهکده که شغل اصلی آن‌ها کاشت برنج است، با وجود همه مشکلات، در کنار هم کار و زندگی می‌کردند. اما به تازگی با راه‌ افتادن کمپین جدیدی از سوی راهبران بودایی علیه مسلمانان و دشمن نامیدن آن‌ها، بودائیان این دهکده نیز پرچم‌های بودایی بر خانه‌های خود نصب کردند و سپس با راه دادن این گروه مسلح به دهکده، خانه‌های مسلمانان را تخریب کرده و هر که را در سر راه دیدند با خشونت فراوان کشتند.



از آغاز دور جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار به بهانه نداشتن حق تابعیت در این کشور، بودائیان شمار زیادی از خانه‌های مسلمانان را به آتش کشیده و تخریب کرده‌اند و جان بسیاری از مسلمانان را گرفته‌اند. عده زیادی نیز در اثر این خشونت‌ها بی‌خانمان شده و در اردوگاه‌ها و پناهگاه‌ها وضعیت اسفناکی دارند.

captcha