جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی
کد خبر: 4201510
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی

نیروهای اشغالگر صهیونیست، امروز جمعه 4 اسفندماه، با ضرب و شتم نمازگزاران فلسطینی، از ورود آنها به مسجد الاقصی برای اقامه نماز جمعه جلوگیری به عمل آوردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری وفا، نیروهای اشغالگر اسرائیل با ضرب و شتم نمازگزاران فلسطینی در نزدیکی باب الاسباط، یکی از درهای مسجد الاقصی، آنها را مورد حمله قرار دادند و از ورود آنها به مسجد برای اقامه نماز جمعه جلوگیری کردند.آنها همچنین یک کودک را دستگیر کردند.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر با ایجاد ایست بازرسی نظامی، فلسطینیان را متوقف، بازرسی و از ورود آنها به بخش قدیمی شهر قدس و رسیدن به مسجد الاقصی ممانعت کردند.

صهیونیست‌ها همچنین تعدادی از شهروندان فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و یک کودک را پس از ضرب و جرح وی در نزدیکی مقبره حضرت یوسف(ع) دستگیر کردند.

بنا بر این گزارش، امروز جمعه برای بیستمین جمعه پی‌درپی، با توجه به محدودیت‌ها و اقدامات نظامی نیروهای اشغالگر و حملات آنها به نمازگزاران فلسطینی، تعداد کمی از نمازگزاران، توانستند نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کنند.

اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد: تعداد کمی از نمازگزاران به دلیل محدودیت‌های اشغالگران و موانع اطراف بخش قدیمی شهر قدس و حوالی آن توانستند برای اقامه نماز جمعه خود را به مسجدالاقصی برسند. این اداره تعداد نمازگزاران را مشخص نکرده است.

نیروهای اشغالگر صهیونیست از صبح زود در ورودی‌های شهر قدس و ورودی‌های مسجد الاقصی مستقر شدند و تعداد نیروهای خود را در مجاورت باب الخلیل و السلسله تشدید کردند. آنها همچنین برای ممانعت از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی، به صحن مسجد قبة الصخره نیز یورش بردند.

انتهای پیام
captcha