واکنش دیده‌بان الازهر به سخنان رئیس جمهور آرژانتین درباره مسجدالاقصی
کد خبر: 4199937
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

واکنش دیده‌بان الازهر به سخنان رئیس جمهور آرژانتین درباره مسجدالاقصی

دیده‌بان الازهر اظهارات اخیر رئیس جمهور آرژانتین مبنی بر لزوم تخریب مسجدالاقصی و برپایی معبد سلیمان را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، دیده‌بان مبارزه با افراط‌گرایی الازهر اظهارات خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین را که در جریان سفرش به سرزمین‌های اشغالی بیان کرد و در آن خواستار تخریب مسجدالاقصی و ساخت معبد سلیمان به جای آن شده بود را به شدت محکوم کرد.

رئیس جمهور آرژانتین پیشنهاد خود را عاملی برای تسریع ظهور مسیح، نجات‌دهنده قوم یهود توصیف کرده بود.

میلی در سخنرانی خود به داستان‌هایی از تلمود اشاره کرد که در آن آمده است: بعد از تخریب معبد دوم به دست رومیان، خاخام اعظم و همکارانش مراقب معبد بودند تا اینکه به طور کامل تخریب شد.

دیده‌بان الازهر اعلام کرد که این اظهارات تحریک‌آمیز علیه مقدسات مسلمانان باعث ایجاد نفرت و افراط گرایی می‌شود؛ اظهاراتی که نباید از سوی یک فرد مسئول صادر شود چه برسد به اینکه از سوی یک رئیس دولت مطرح شده باشد.

دیده‌بان الازهر تأکید کرد: علی‌رغم جنگ و نسل‌کشی که مردم فلسطین در معرض آن قرار دارند، رئیس جمهور آرژانتین از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند که به قوانین بین‌المللی یا اصول اخلاقی پایبند نیست و به ویرانی که در غزه ایجاد کرده است، اهمیتی نمی‌دهد.

این نهاد تصریح کرد که اقدام رئیس جمهور آرژانتین خلاف رویکرد کلی کشورهای آمریکای لاتین است که همه از حقوق ملت فلسطین به طور کامل حمایت می‌کنند.

دیده‌بان الازهر نسبت به عواقب چنین اظهاراتی هشدار داد و تأکید کرد که اینگونه سخنان بر شدت فاجعه انسانی در غزه می‌افزاید؛ درحالی که جامعه بین‌الملل هم نسبت به این فاجعه سکوت کرده و شورای امنیت سازمان ملل نتوانسته است ماشین نظامی رژیم صیهونیستی را متوقف کند.

انتهای پیام
captcha