انتقاد نخست وزیر اسکاتلند از موضع انگلیس در قبال غزه
کد خبر: 4199700
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱

انتقاد نخست وزیر اسکاتلند از موضع انگلیس در قبال غزه

نخست وزیر اسکاتلند در سخنانی پیرامون موضع انگلستان در قبال تحولات در نوار غزه تصریح کرد: انگلستان باید نسبت به جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد، خجالت بکشد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، حمزه یوسف، نخست وزیر اسکاتلند گفت: دولت و اپوزیسیون انگلیس باید سرهای خود را از شرم پایین بیندازند؛ زیرا شاهد کشتاری هستند که در آن هزاران زن و کودک در مقابل چشمان ما در نوار غزه کشته می‌شوند.

یوسف در پستی در پلتفرم X به نقل قول‌هایی از نامه استفان فلین، رهبر حزب ملی اسکاتلند در پارلمان بریتانیا به ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس و کایر استارمر، رهبر حزب مخالف کارگر اشاره کرد و از آن‌ها خواست تا از درخواست‌ها برای آتش‌بس فوری در غزه حمایت کنند.

وی افزود: بی میلی کایر استارمر و سوناک برای درخواست آتش‌بس فوری هرگز فراموش یا بخشیده نخواهد شد.

در آغاز ژانویه گذشته، حمزه یوسف، نخست وزیر اسکاتلند، امتناع مکرر دولت انگلیس از درخواست آتش‌بس فوری در غزه را «شرم‌آور» توصیف کرده بود.

در بیانیه‌ای که دفتر یوسف منتشر کرد، دولت انگلیس به عنوان «متحد قابل اعتماد» دولت اسرائیل توصیف شده و بر لزوم استفاده از نفوذ آن برای درخواست پایان دادن به حملات بی‌رویه که منجر به کشته شدن هزاران کودک در غزه می شود، تأکید شده است.

نخست وزیر اسکاتلند بر لزوم پاسخگویی مسئولان کشتار غیرنظامیان در غزه تأکید کرد.

وی افزود: زمان آن فرا رسیده است که دولت انگلیس قویاً و صریح بگوید که اقدامات اسرائیل بسیار فراتر از پاسخ مشروع به حمله حماس در 7 اکتبر است.

یوسف اظهارات وزرای رژیم صهیونیستی در خصوص اخراج فلسطینیان از سرزمین خود در غزه را محکوم کرد و گفت که باید آن را در سطح جهانی محکوم کنیم.

پدر و مادر همسر حمزه بیش از یک ماه در نوار غزه زیر بمباران گیر افتاده بودند تا اینکه در اواسط نوامبر توانستند آنجا را ترک کنند.

انتهای پیام
captcha