آمریکا با حملات خود باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود
کد خبر: 4197718
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
حزب‌الله لبنان:

آمریکا با حملات خود باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود

حزب‌الله لبنان در واکنش به حملات آمریکا در منطقه و رد ادعای آمریکایی‌ها در خصوص عدم تمایل به گسترش جنگ، اعلام کرد که این اقدامات آمریکا باعث بی‌ثبانی گسترش جنگ در منطقه می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، حزب‌الله لبنان ضمن دروغ خواندن ادعاهای آمریکا درباره عدم تمایل این کشور به گسترش درگیری در منطقه، گفت که این حملات باعث بی‌ثباتی در منطقه و بهانه‌تراشی‌های واهی برای ادامه اشغال مناطقی از سوریه و عراق توسط آمریکا خواهد شد.

حزب‌الله تأکید کرد: این حملات مجرمانه باعث خواهد شد ملت‌های عراق و سوریه به مقاومت روی بیاورند تا کشورهای خود را از اشغالگری آمریکا نجات دهند و به حمایت از ملت مظلوم غزه ادامه دهند.

جنگنده‌های آمریکایی در واپسین ساعات شامگاه جمعه ۸۵ موضع را در خاک عراق و سوریه در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور طی روزهای اخیر هدف حمله قرار دادند.

دولت عراق این اقدام را «تجاوز جدید» آمریکا به حاکمیت این کشور خواند و اعلام کرد: طی این حمله منطقه‌های «عکاشات» و «القائم» در غرب عراق و چند نقطه غیرنظامی در مجاورت این مناطق توسط جنگنده‌های آمریکایی هدف قرار گرفته است.

حزب الله با انتشار بیانیه‌ای، گفت: حملات به سوریه، عراق و یمن ادعاهای دروغین آمریکا مبنی بر عدم تمایل به گسترش درگیری در منطقه را برملا می‌کند و باعث می‌شود تنش و جنگ افزایش و گسترش یابد.

مقاومت لبنان ضمن محکوم کردن این حملات، خاطر نشان کرد: اقدامات آمریکا، نقض فاحش حاکمیت دو کشور و تجاوز به امنیت و تمامیت ارضی آن به شمار می‌رود.

حزب‌الله در پایان تأکید کرد: این حملات باعث بی‌ثباتی در منطقه و بهانه‌تراشی‌های واهی برای ادامه اشغال مناطقی از سوریه و عراق توسط آمریکا خواهد شد و این مسئله، خلاف اراده دو ملت است که دنبال آزادی و استقلال هستند.

انتهای پیام
captcha