از زخمی‌شدن ۱۰ نظامی صهیونیست تا مهیا نبودن شرایط آتش‌بس
کد خبر: 4197268
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۹
با تحولات فلسطین

از زخمی‌شدن ۱۰ نظامی صهیونیست تا مهیا نبودن شرایط آتش‌بس

براساس اعلام مقامات ارتش رژیم صهیونیستی، 10 نفر از نظامیان این رژیم در درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین طی 24 ساعت گذشته زخمی شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی آمار نظامیان صهیونیستی که در ۲۴ ساعت گذشته توسط مبارزان مقاومت فلسطین در غزه زخمی شده‌اند را اعلام کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نظامی صهیونیست در جریان نبردهای غزه زخمی شده‌اند.

این در حالی است که کمی پیش‌تر ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود از زمان آغاز لشکرکشی به نوار غزه تاکنون ۲ هزار و ۷۹۷ نظامی صهیونیست زخمی شده‌اند. براساس این گزارش، ۴۲۴ نفر از این نظامیان به شدت زخمی شده‌اند و حال آنها وخیم گزارش شده است. همچنین از میان ۵۶۰ نظامی به هلاکت رسیده از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۲۲۳ تن از آنها در درگیری‌های نوار غزه کشته شده‌اند.

این آمار در حالی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که شمار دقیق نظامیان صهیونیست کشته و زخمی‌شده به دست مبارزان مقاومت در غزه بسیار فراتر از آمار اعلامی از سوی ارتش این رژیم است و رژیم صهیونیستی در تلاش است با پنهان‌داشتن شمار دقیق تلفات خود از فشارهای محافل سیاسی صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست بگریزد و روی شکست‌های خود سرپوش بگذارد.

زخمی‌شدن ۱۰ نظامی صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته

درخواست آفریقای جنوبی برای توقف کمک به رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه آفریقای جنوبی همه کشورها را موظف به توقف کمک به رژیم صهیونیستی دانست.

نالدی پاندور، وزیر خارجه آفریقای جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از اینکه دادگاه بین المللی کیفری مشخص کرد که این اقدامات (رژیم صهیونیستی در غزه) می‌تواند نسل‌کشی باشد، همه کشورها موظفند از تأمین مالی و تسهیل اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه جلوگیری کنند.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در ادامه گفت که هفته گذشته با دادستان دیوان بین‌المللی کیفری ملاقات کرده تا درباره ارجاع درخواست آفریقای جنوبی درباره وضعیت در فلسطین، که در ماه نوامبر ارائه شد، گفت‌وگو کند.

پاندور در جمع خبرنگاران افزود: من از او پرسیدم که چرا توانست حکم بازداشت پوتین را صادر کند و نمی‌تواند در مورد نخست وزیر اسرائیل این کار را انجام دهد. او به این سوال پاسخی نداد.

بنا به گفته وزیر خارجه آفریقای جنوبی، تحقیقات در زمینه پرونده نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه هنوز در جریان است.

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه گذشته طبق درخواست آفریقای جنوبی احکامی موقت را علیه رژیم صهیونیستی صادر کردند. این دادگاه از رژیم صهیونیستی خواست تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد. این دادگاه به رژیم صهیونیستی دستور داد ظرف یک ماه تمامی اقداماتی که برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام داده را به دیوان لاهه گزارش دهد. قاضی این دادگاه گفت حکم مذکور تعهدات بین‌المللی برای رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند.

در همین راستا دادگاه به رژیم صهیونیستی دستور داد تا «اقدامات فوری» را برای فراهم کردن خدمات مورد نیاز فوری و کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه انجام دهد با این حال دستوری مبنی بر برقراری آتش‌بس در این جنگ را مطرح نکرد.

زخمی‌شدن ۱۰ نظامی صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته

حمله حزب‌الله لبنان به محل استقرار نظامیان صهیونیست

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که ۲ عملیات جدید را علیه ارتش رژیم صهیونیستی به انجام رسانده است.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۳:۵۰ عصر امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ ساختمانی را در شهرک المطله که نظامیان دشمن در داخل آن موضع گرفته بودند با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و به صورت مستقیم آن را مورد اصابت قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱:۳۵ عصر امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ یک تانک مرکاوا را در موضع بیاض بلیدا با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و به صورت مستقیم آن را مورد اصابت قرار دادند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که ۸ موشک از جنوب لبنان به سوی منطقه‌های پیرامونی «کریات شمونه» در «اصبع الجلیل» شلیک شده است.

از سوی دیگر توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های «مجدلزون»، «الخیام» و «طیرحرفا» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد.

علاوه بر این شهرک «کفرکلا» در جنوب لبنان نیز از سوی توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی با گلوله‌های ممنوعه فسفری هدف گرفته شد.

اطراف شهرک «مارون الراس» در جنوب لبنان نیز از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد.

 زخمی‌شدن ۱۰ نظامی صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته

تداوم اختلافات بین مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که یاییر لاپید رییس مخالفان کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در سخنانی خواستار برکناری ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی و بتسییل اسموتریچ وزیر دارایی این رژیم و حضور اعضای حزب خود در کابینه رژیم صهیونیستی شد.

بر این اساس لاپید گفت: آماده‌ایم برای نجات اسیران به جای بن گویر و اسموتریچ در کابینه حضور داشته باشیم. من نمی‌خواهم نتانیاهو را نجات بدهم بلکه می‌خواهم اسیران را نجات بدهم.

رییس مخالفان کابینه کنونی رژیم صهیونیستی با اذعان به وجود اختلافات و مشکلات در فضای سیاسی این رژیم اعلام کرد: اجازه نمی‌دهم مشکلات سیاسی مانع از دستیابی به توافق بازگرداندن اسیران بشود.

اما از سوی دیگر حزب لیکود که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هدایت آن را بر عهده دارد در واکنش به سخنان لاپید ضمن اذعان به شکست این رژیم در جنگ علیه غزه بیان کرد: یاییر لاپید رییس مخالفان، ما را به سوی پایان فوری جنگ بدون تحقق پیروزی کامل سوق می‌دهد و ما با این موضوع موافقت نخواهیم کرد.

زخمی‌شدن ۱۰ نظامی صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته

گوترش: آنروا ستون فقرات کمک به غزه است

آنتونیو گوترشف دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه پس از ادعاهای عجیب مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی در خصوص همدستی آژانس امدادرسانی سازمان ملل آنروا با جنبش مقاومت اسلامی حماس هشدار داد: آنروا همچنان ستون فقرات کمک‌های بشردوستانه در غزه است.

گوترش در نشستی در سازمان ملل متحد گفت: من سه شنبه شب با کمک کنندگان مالی برای شنیدن نگرانی‌ها و جزییات اقدامات انجام شده برای حل و فصل آنها دیدار کردم.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: آنروا ستون فقرات هرگونه پاسخ بشردوستانه در غزه بود.

در پی عملیات طوفان‌الاقصی، رژیم صهیونیستی در اقدامی تلافی‌جویانه و وحشیانه، نوار غزه را هدف حملات گسترده قرار داده است به طوری که در پی این حملات، تاکنون بالغ بر ۲۶ هزار فلسطینی که عمدتاً زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده و شمار زیادی مجروح شده‌اند و در شرایط بحرانی به سر برده و به شدت نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

زخمی‌شدن ۱۰ نظامی صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته

رسانه آمریکایی: واشنگتن پس از جنگ غزه به رسمیت شناختن فلسطین را بررسی می‌کند

وبگاه آمریکایی اکسیوس به نقل از دو مقام دولتی این کشور ادعا کرد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، از کارشناسان خود خواسته است, گزینه‌های به رسمیت شناختن احتمالی یک کشور فلسطینی پس از جنگ غزه را بررسی کنند.

در حالی که مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند هیچ تغییری در سیاست آمریکا ایجاد نشده است، این مسئله که وزارت امور خارجه در حال بررسی چنین گزینه‌هایی است, نشان دهنده تغییر تفکر در دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا در مورد به رسمیت شناختن احتمالی کشور فلسطین است.

چندین دهه است که سیاست آمریکا هم به صورت دوجانبه و هم در نهادهای سازمان ملل, بر مخالف با به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل متمرکز بوده است. این کشور ادعا کرده که کشور فلسطین تنها باید از طریق مذاکرات مستقیم بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به دست آید.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که تلاش‌ها برای یافتن راه حل دیپلماتیک در زمینه پایان جنگ در غزه، راه را برای بازنگری در بسیاری از سیاست‌های قدیمی آمریکا باز کرده است.

دولت بایدن عادی‌سازی احتمالی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی را به ایجاد مسیری برای تشکیل کشور فلسطین مرتبط کرده است.

مقامات سعودی به طور علنی و خصوصی اعلام کرده‌اند که هرگونه توافق بالقوه عادی‌سازی روابط با اسرائیل مشروط به ایجاد یک مسیر "غیرقابل بازگشت" به سوی ایجاد یک کشور فلسطینی است.

این مقام ارشد آمریکایی گفت که برخی در داخل دولت بایدن اکنون معتقدند که به رسمیت شناختن کشور فلسطین احتمالاً باید اولین گام در مذاکرات برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین به جای آخرین گام باشد.

زخمی‌شدن ۱۰ نظامی صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته

آمریکا: شرایط آتش بس مهیا نیست

لیندا توماس-گرینفیلد سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت که حکم دیوان بین المللی دادگستری (دادگاه لاهه) با رویکرد آمریکا در قبال غزه سازگار است اما شرایط برای آتش‌بس در غزه مهیا نیست.

سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت فلسطین گفت: برخی از اعضا استدلال کرده اند که اقدامات موقتی که به دستور دادگاه لاهه صادر شده دلیلی برای تغییر مسیر است. اما از بسیاری جهات، اقدامات دادگاه مجدداً چارچوبی را که ما ایجاد کردیم، تأیید کرد.

گرینفیلد ادعا کرد: این تصمیم دادگاه لاهه با دیدگاه آمریکا مبنی بر اینکه اسرائیل حق دارد مطابق با قوانین بین المللی بشردوستانه اقدام کند، مطابقت دارد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل همچنین مدعی شد که آمریکا برای تسهیل ارسال کمک‌های بیشتر به غزه تلاش می‌کند و گزارش‌ها پیرامون مانع تراشی مداوم اسرائیل برای ارسال کمک‌های سازمان ملل به غزه را رد کرد.

نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین مدعی شد: تصمیم توقف کمک مالی به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) تنبیهی نیست، بلکه فقط یک هشدار است

اظهارات سفیر آمریکا در حالی است که مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره بررسی وضعیت فلسطین گفت: می خواهم بار دیگر تأکید کنم که برای افرادی که از غزه آواره شده اند، باید حق بازگشت داوطلبانه مطابق با قوانین بین المللی را داشته باشند.کمک های بشردوستانه باید از طریق چندین نقطه، از جمله مصر و اسرائیل، وارد غزه شود.

گریفیتس تصریح کرد: ما همچنان با مخالفت مکرر ورود اقلام بسیار مورد نیاز به غزه توسط اسرائیل مواجه هستیم و این مخالفت ها به دلایل نامشخص و متناقض است. ما همچنین باید به غیرنظامیان نیازمند در سراسر غزه دسترسی داشته باشیم.

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ اعلام کرد: مقامات اسرائیلی، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حملات هفتم اکتبر در اختیار این نهاد قرار داده اند و تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

این مقام ارشد سازمان ملل متحد  در بیانیه ای گفت که «فورا» قراردادهای کارکنانی را که گفته می شود در حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل دست داشته اند، فسخ می کند.

تاکنون آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی کمک‌های مالی خود را به آنروا به دلیل اتهامات اسرائیل علیه ۱۲ کارمند این آژانس وابسته به سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی به حالت تعلیق درآورده‌اند.

انتهای پیام
captcha