رشد بی‌سابقه اسلام‌هراسی در آمریکا
کد خبر: 4180882
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳

رشد بی‌سابقه اسلام‌هراسی در آمریکا

داده‌های جدید نشان می‌دهد که شورای روابط آمریکایی-اسلامی در ماه گذشته ۱۲۸۳ گزارش مبنی بر رفتارهای ضد عرب و اسلام‌هراسانه دریافت کرده که نشان از افزایش شدید این موارد دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از CNN، شورای روابط آمریکایی-اسلامی موسم به CAIR روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: به فاصله یک ماه پس از شروع جنگ غزه، 1283 درخواست کمک و گزارش مبنی بر رفتارهای جانبدارانه (ضد مسلمانان و اعراب) دریافت کرده است.

بزرگترین سازمان مدافع حقوق مسلمانان در آمریکا تصریح کرد: در سال 2022 به طور متوسط 406 شکایت در یک دوره 29 روزه دریافت کرده است. داده‌های جدید نشان دهنده افزایش 216 درصدی درخواست کمک نسبت به سال قبل است.

کوری سیلور(Corey Saylor)، مدیر تحقیقات و حمایت در CAIR، در بیانیه‌ای که به CNN داد، گفت که این داده‌ها نشان دهنده بزرگترین موج تعصب اسلام هراسی و ضد عرب بوده که این سازمان از سال 2015 و زمانی که دونالد ترامپ خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شده بود با آن مواجه شده است.

سیلور در بیانیه‌ای گفت: سخنان اسلام‌هراسانه و ضد فلسطینی که هم برای توجیه خشونت علیه فلسطینیان در غزه و هم برای ساکت کردن حامیان حقوق بشر فلسطینیان در آمریکا استفاده می‌شود، به این افزایش بی‌سابقه افراط گرایی کمک کرده است.

CAIR در طول سال حوادث مربوط به اقدامات ضد مسلمانان و ضد عرب گزارش شده را از شعب محلی خود در سراسر کشور ثبت می‌کند.

این سازمان بار دیگر از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواست تا درباره آتش بس میان اسرائیل و حماس مذاکره کند.

سیلور همچنین از بایدن خواست تا برای مقابله با نفرت پراکنی علیه مسلمانان بیشتر تلاش کند. 

سیلور گفت که همه آمریکایی‌ها از جمله رهبران سیاسی، شرکت‌ها، رسانه‌ها، سازمان‌های مدنی در مبارزه با افزایش مواضع ضد اسلامی نقش دارند.

انتهای پیام
captcha