تعویق برگزاری نمایشگاه هنرهای اسلامی در پنسیلوانیا
کد خبر: 4179866
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

تعویق برگزاری نمایشگاه هنرهای اسلامی در پنسیلوانیا

برگزاری نمایشگاه هنرهای اسلامی که قرار بود روز شنبه (امروز) در شهر پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا برگزار شود به تعویق افتاد.

به گزارش ایکنا به نقل از نیویورک تایمز، تصمیم به تعویق انداختن برگزاری نمایشگاه هنرهای اسلامی که «زینت ارزشمند؛ 10 قرن هنر اسلامی» نام دارد و شامل ظروف شیشه‌ای، نقاشی و فلزکاری از سراسر خاورمیانه است، مورد اعتراض برخی از گروه‌های مسلمان و یهودی قرار گرفت.

موزه فریک پیتسبورگ (The Frick Pittsburgh) که میزبانی این نمایشگاه را برعهده داشت، پیشتر اعلام کرده بود که به دلیل تداخل برنامه، نمایشگاه هنر اسلامی را برگزار نمی‌کند و آن را به تعویق انداخته است.

این در حالی است که الیزابت بارکر، مدیر اجرایی موزه به The Tribune-Review گفت: برگزاری این نمایشگاه برای بسیاری از مردم، به ویژه در جامعه ما و با توجه به تحولات غزه آسیب زا خواهد بود.

کریستین محمد، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) در پیتسبورگ، در بیانیه‌ای گفت: تصمیم برای به تعویق انداختن برگزاری نمایشگاه به بهانه آسیب احتمالی به جامعه یهودی این تصور را تداعی خواهد کرد که مسلمانان یا هنر اسلامی مترادف با تروریسم یا یهودی ستیزی هستند.

نمایشگاه به تعویق افتاده قرار بود توسط سازمان غیرانتفاعی بین‌المللی هنر و هنرمندان (International Arts and Artists)، به نمایندگی از موزه هنر هانتینگتون در ویرجینیای غربی برگزار شود.

انتهای پیام
captcha