افزایش موقوفات در حوزه مهدویت نیاز جامعه است
کد خبر: 4173377
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
امام جمعه موقت بوشهر:

افزایش موقوفات در حوزه مهدویت نیاز جامعه است

حجت‌الاسلام هاشمی بر ضرورت تبیین فرهنگ مهدویت و ترویج وقف‌های مهدوی تأکید کرد و گفت: ۲۲۵ باب مسجد و حسینیه در استان بوشهر به نام حضرت صاحب الزمان(عج) مزین است که تمامی مشخصات این اماکن موقوفه انتفاعی در سامانه الکترونیکی موقوفات ثبت شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌غلامرضا هاشمی

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدغلامرضا هاشمی، امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز آدینه این هفته شهر بوشهر، امروز، ۱۴ مهرماه با گرامیداشت روز فراجا، گفت: امنیت زیرساخت، همه ابعاد زندگی در یک جامعه است که با نقش‌آفرینی نیروهای انتظامی در کشور و استان محقق شده است.

وی در ادامه افزود: نیروهای مسلح با تلاش و مجاهدت کم‌نظیر خود آرامش را برای کشور ما ایران رقم زدند که قدردان آنها هستیم.

خطیب موقت جمعه بوشهر اضافه کرد: رسالت نیروی انتظامی حیاتی است زیرا این نیرو آرامش و امنیت مردم را فراهم و اقتدار خود را به مخلان امنیت نشان دادند.

وی به اهمیت وحدت در بین کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: با اتحاد و وحدت کشورهای اسلامی، کشورهای متجاوز، توان و قدرت تجاوز به کشورهای منطقه را نخواهند داشت.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر با بزرگداشت ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر، اظهار کرد: باید در حل مشکلات روستائیان و عشایر تلاش کرد و شرایط به گونه‌ای فراهم شود که مهاجرت آنها به شهرها کاهش یابد.

امام جمعه موقت بوشهر به روز ملی کاهش اثرات و بلایای طبیعی اشاره کرد و افزود: درصورت برنامه‌ریزی درست و اصولی در این زمینه خسارت کاهش یافته و باران‌های شدید و سیل آسا به جای تهدید به فرصت و تقویت ذخائر آبی تبدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی وقف را صدقه جاریه دانست و گفت: وقف حتی اگر مرمت قنات یا کاشت درخت باشد تا لحظه بهره‌مندی مردم از این خدمات، ثواب آن حتی تا بعد از مرگ برای فرد وقف‌کننده ثبت می‌شود.

این مقام مسئول بر ضرورت تبیین فرهنگ مهدویت و ترویج وقف‌های مهدوی تأکید کرد و گفت: ۲۲۵ باب مسجد و حسینیه در استان بوشهر به نام حضرت صاحب الزمان(عج) مزین است که تمامی مشخصات این اماکن موقوفه انتفاعی در سامانه الکترونیکی موقوفات انتفاعی سازمان اوقاف و امورخیریه ثبت شده است.

وی عنوان کرد: وقف احسانی ماندگار است که با انجام کاری خیرخواهانه ثروتی که از دست رفتنی است برای همیشه استفاده و توشه آخرت فرد می‌شود.

برپایی میز خدمت فراجا

یادآور می‌شود، به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی میز  خدمات پزشکی، روانشناسی و آگاه‌سازی مردم در زمینه امنیت اجتماعی در مصلای نماز جمعه بوشهر برپا شد.‌‌

سردار حیدر سوسنی، فرمانده انتظامی استان بوشهر ضمن حضور در این میز خدمت، گفت: بر اساس شاخص‌های امنیتی که وزارت کشور اعلام کرده است در سال ۱۴۰۱ بوشهر در رتبه برتر کشور قرار گرفته است  و امسال هم در بحث امنیت در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

سردار سوسنی ادامه داد: براساس شاخص‌های اعلام شده توسط فراجا، بوشهر در بحث شرارت‌ها استان آخر کشور هستیم.

وی افزود: در بحث نزاع و درگیری استان رتبه ۲۹، در بحث سرقت استان در رتبه ۲۷ کشور، و همچنین در بحث تصادفات در رتبه ۱۹ کشور هستیم و همه این شاخصه‌ها گویای این است که استان بوشهر از لحاظ امنیت وضعیت قابل قبولی دارد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر همچنین گفت: استان بوشهر با وجود ۷۹۶ کیلومتر مرزآبی، همسایگی با چهار کشور خلیج فارس و تهدید‌های منطقه‌ای از امنیت بسیار خوب و پایداری برخوردار است.

میز خدمت فراجا

میز خدمت فراجا

میز خدمت فراجا

سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha