تضمین آینده جامعه در گرو توجه به دانش‌آموزان است
کد خبر: 3896120
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

تضمین آینده جامعه در گرو توجه به دانش‌آموزان است

مدیركل آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه مدرسه كانون اصلاح فرهنگی جامعه است، گفت: اگر امروز بر روی مدرسه و دانش‌آموز سرمایه‌گذاری شود، در آینده جامعه ایمن‌تری خواهیم داشت.

به گزارش ایكنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 14 اردیبهشت‌ماه در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان كه به‌مناسبت فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شد، با اشاره به اینکه تاریخ ثابت کرده است که مدرسه کانون اصلاح فرهنگی در جامعه است به ذکر یک نکته از دوران امیرکبیر پرداخت و گفت: تأسیس دارالفنون از جمله تلاش‌هایی بود که امیرکبیر در این راستا انجام  داد که به نوعی موجب تحول و به‌روزرسانی در سیستم تعلیم و تربیت هم شد.

وی افزود: اگر امروز  بر روی مدرسه و دانش‌آموز سرمایه‌گذاری شود و تلاش شود آسیب‌های اجتماعی در آن‌ها پیشگیری شود، در آینده جامعه ایمن‌تری خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین به تعاملات فرهنگی و کاری خوب فیمابین آموزش و پرورش استان و نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و افزود: یکی از این موارد در بحث بازگشایی مدارس است که ما شاهد تلاش‌های خوب نیروی انتظامی هستیم.

اسماعیلی گفت: هر چه تعاملات بین‌بخشی میان آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در بحث‌های فرهنگی افزایش یابد، قطعاً موجب کاهش هزینه‌ها خصوصاً در بعد هزینه‌ای ناشی از افزیش جرم و آسیب در جامعه خواهیم بود.

یادآور می‌شود، در پایان این دیدار مقرر شد تا کارگروهی متشکل از کارشناسان دو دستگاه برای استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها در برنامه‌های مشترک تشکیل شود.

انتهای پیام
captcha