عرضه گسترده آثار قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ریاض 2023
کد خبر: 4172090
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

عرضه گسترده آثار قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ریاض 2023

وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی از حضور گسترده منشورات خود با ارائه آثار قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ریاض 2023 خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مکه نیوز، دبیرخانه کل نمایشگاه‌ها و همایش‌های وزارت امور اسلامی دعوت و ارشاد عربستان از حضور گسترده منشورات خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ریاض 2023 خبر داد.

در این نمایشگاه که از پنجشنبه، 28 سپتامبر(6 مهر) در دانشگاه ملک سعود افتتاح شد و به مدت 10 روز ادامه دارد بیش از 1800 مؤسسه انتشاراتی از 32 کشور مختلف حضور دارند.

وزارت امور اسلامی عربستان سعودی نیز با برپایی غرفه ویژه خود در این نمایشگاه حضور دارد. در این غرفه و در بخش مجمع ملک فهد ویژه چاپ قرآن کریم نسخه‌های متعدد از قرآن‌های چاپ شده در این مجمع و همچنین ترجمه قرآن کریم به بیش از 75 زبان مختلف ارائه شده است. در کنار این موارد، مراحل مختلف چاپ و آماده‌سازی قرآن کریم از مرحله کتابت نخست به خط خوش گرفته تا مراحل پایانی چاپ و توزیع برای اطلاع بازدیدکنندگان فراهم شده است.

همچنین در غرفه این وزارتخانه، بسیاری از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های هوشمند از جمله اپلیکیشن «آموزش مناسک حج و عمره با استفاده از فناوری واقعیت مجازی»، اپلیکیشن «شهادت صحیح» و «رشد» نیز ارائه شده است.

علاوه بر این غرفه یاد شده دارای همچنین شامل ارائه نمایشگرهای دیجیتال تعاملی کتابخانه الکترونیک اسلامی است که با استفاده از آخرین فناوری‌ها برای استفاده بازدیدکنندگان از نمایشگاه علوم اسلامی طراحی شده است، علاوه بر این نسخه‌های خطی کتابخانه مکه مکرمه نیز از طریق این نمایشگرها برای بازدیدکنندگان به نمایش درآمده است.

در کنار آثار ارائه شده قرار است 10 هزار نسخه قرآن که در مجمع ملک فهد ویژه چاپ قرآن کریم به طبع رسیده در طول دوره نمایشگاه به عنوان هدیه در میان بازدیدکنندگان توزیع شود.

وزارت امور اسلامی عربستان حضور در این نمایشگاه با ارائه آثار یاد شده را بخشی از برنامه این وزارت در زمینه اهتمام به قرآن کریم و علوم آن توصیف کرده است.

انتهای پیام
captcha