آماده شدن الجزایر برای سالروز میلاد پیامبر(ص) و هفته ملی قرآن
کد خبر: 4171251
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

آماده شدن الجزایر برای سالروز میلاد پیامبر(ص) و هفته ملی قرآن

یوسف بلمهدی، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر در نشستی با حضور مدیران اجرایی این وزارتخانه، اقدمات نهایی برای برگزاری مراسم جشن‌های میلاد پیامبر اکرم(ص) و بیست و پنجمین دوره هفته ملی قرآن کریم در این کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزایر آنلاین، یوسف بلمهدی، وزیر امور دینی و اوقاف در نشستی با حضور مدیران اجرایی این وزارتخانه اقدامات لازم را برای دو مناسبت مهم این وزارتخانه یعنی جشن رسمی میلاد پیامبر اکرم(ص) و بیست و پنجمین هفته ملی قرآن کریم در این کشور مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بلمهدی در این نشست دستورات لازم برای برگزاری هرچه بهتر جشن‌های میلاد پیامبر(ص) در کنار مطالعه سیره نبوی و تجلیل از حافظان قرآن کریم و سنت نبوی و همچنین تشویق استعدادهای شعری و بسیج امکانات برای برگزاری هرچه بهتر مراسم بزرگداشت این دو مناسبت مهم را صادر کرد.

بیست و پنجمین دوره مسابقات انتخابی کشوری هفته ملی قرآن کریم با حضور بیش از 200 شرکت‌کننده از سراسر کشور از ابتدای هفته جاری در درالامام محمدیه(ص) آغاز شده است.

مسابقات انتخابی کشوری بیست و پنجمین دوره هفته ملی قرآن کریم با استفاده از فناوری ارتباط ویدئویی از راه دور در شش شعبه اصلی و با حضور بیش از 200 متسابق زیر نظر دو کمیته داوری در حال انجام است.

این مسابقات مقدماتی به انتخاب 10 شرکت‌کننده در هر بخش از مسابقات ملی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم اختصاص دارد که امسال در ایالت بنی‌عباس برگزار می‌شود. مسابقات ملی در 6 بخش شامل حفظ، تجوید و تفسیر قرآن کریم به هفت روایت و حفظ متن الشاطبیه است.

مسابقات انتخابی در بخش بانوان شامل حفظ کل با تجوید و همچنین مسابقه قرآن ویژه سوادآموزان است که به حفظ قرآن کریم به همراه تجوید برای افراد بالای 50 سال و حفظ 10 حزب از قرآن کریم اختصاص دارد.

انتهای پیام
captcha