اقدامات قرآنی شهرداری تهران در اربعین حسینی تشریح شد + صوت
کد خبر: 4165541
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
سیفی:

اقدامات قرآنی شهرداری تهران در اربعین حسینی تشریح شد + صوت

دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران ضمن تشریح اقدامات قرآنی شهرداری تهران در اربعین حسینی‌(ع) گفت: برگزاری مسابقه‌ بین‌المللی «آیات عاشورا»، اعزام کاروان قرآنی و برنامه‌های رادیویی و رسانه‌ای ازجمله این برنامه‌ها است.

مهدی سیفی، دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به مهمترین برنامه‌های قرآنی شهرداری تهران در اربعین حسینی‌ گفت: خدا را شاکریم که در ایام اربعین سالار شهیدان توفیق برنامه‌ریزی قرآنی برای مراسم پیاده‌روی و اعزام زائران حسینی(ع) به کربلا خواهیم داشت و امسال موضوعاتی در دستور کار قرار گرفت که کمتر شنیده و دیده شده است.

دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران افزود: با توجه به هتک حرمت‌های مکرر به ساحت مقدس قرآن در برخی کشورهای غربی، امسال حول محور آیاتی که وجود مقدس امام حسین(ع) از لحظه خروجشان از مدینه تا به نیزه شدن سر امام و حتی در مجالس قاتلانش توسط خود حضرت و اهل بیت ایشان تلاوت شده و در مقاتل و مناقب به آن‌ها اشاره شده، مسابقه‌ بین‌المللی «آیات عاشورا» را به چند زبان دنیا خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در ایام اربعین حسینی قرآن‌دوستان و عزاداران سیدالشهدا(ع) می‌توانند در این رقابت از طریق پیام‌رسان‌های داخلی و لینک‌هایی که منتشر خواهد شد، شرکت کنند. در پایان به قید قرعه به ۷۲ نفر کمک‌هزینه سفر هوایی به مشهد مقدس تقدیم خواهد شد.

سیفی ادامه داد: به موازات این مسابقه، برای نخستین‌بار کاروانی متشکل از نوجوانان خوشخوان به همراه اساتید قرآنی به سرزمین کربلا عزیمت می‌کند. همچنین تعدادی از اعضای گروه بین‌المللی محمد رسول الله(ص) نیز این جمع را همراهی می‌کند.

دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران اظهار کرد: ویژه‌برنامه رادیویی عصرگاهی به صورت زنده حول محور آیات عاشورا به روی آنتن رادیو قرآن خواهد رفت. همچنین رادیو قرآن در برنامه‌ای جداگانه به فعالیت‌های اعضای کاروان قرآنی به نام «بُرَیر بن خُضَیر هَمْدانی مِشْرَقی» سیدالقرای کربلا و استاد قرآن مسجد کوفه، می‌پردازد.

وی افزود: برنامه‌ای زنده در رادیو اربعین خواهیم داشت که روزانه دو بار به روی آنتن می‌رود. یک برنامه حوالی اذان ظهر و دیگری حوالی اذان مغرب پخش خواهد شد. در تمامی این برنامه‌های رادیویی حضور کارشناس و ارتباط مستقیم با عراق را خواهیم داشت. 

سیفی با اشاره به اینکه یک گروه رسانه‌ای جهت تولید و آماده‌سازی مستند تصویری اعزام می‌شود، گفت: این گروه رسانه‌ای هر شب در اعتاب مقدسه کربلا تولید برنامه داشته و از رسانه ملی پخش می‌شود.

دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران بیان کرد: امیدواریم شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران و همکارانمان در شهرداری تهران و همچنین جامعه قرآنی از این فرصت مغتنم که خیل عزاداران از سرتاسر دنیا به کربلا می‌آیند بهترین و بیشترین استفاده را داشته باشند.

کد
انتهای پیام
captcha