شهادت یک فلسطینی و شب خشم فلسطینیان
کد خبر: 4158280
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
تازه‌ترین تحولات فلسطین

شهادت یک فلسطینی و شب خشم فلسطینیان

شهادت یک فلسطینی در حمله امروز نظامیان صهیونیست به نابلس و واکنش خشم فلسطینیان به راهپیمایی پرچم امشب صهیونیست‌ها تا صحن‌های مسجدالاقصی و درخواست‌ها برای آگاهی ملل اسلامی از پیامدهای آن از تازه‌ترین تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم،  وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یک جوان فلسطینی در جریان حمله امروز نظامیان صهیونیست به اردوگاه العین شهر نابلس به شهادت رسید.

شهادت 1 فلسطینی و شب خشم فلسطینیان برابر یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی/اماده

محمد عبدالحکیم نعیم ندی، جوان 23 ساله فلسطینی است که بر اثر اصابت مستقیم گلوله به ناحیه سرش شهید شد و دو جوان دیگر هم در این یورش صهیونیست‌ها اسیر شدند.

شهادت 1 فلسطینی و شب خشم فلسطینیان برابر یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی/اماده

از سوی دیگر نهادهای افراط‌گرای صهیونیست اعلام کردند که ساعت 9:45 امشب به وقت بیت‌المقدس شهرک‌نشینان صهیونیست با مشارکت شماری از وزرا و اعضای کنست راهپیمایی پرچم را تا بخش قدیمی قدس و باب المغاربه و داخل صحن مسجدالاقصی برگزار می‌کنند.

در همین حال فلسطینیان هم با اعلام شب خشم بر آمادگی خود برای خنثی کردن نقشه‌های شهرک‌نشینان صهیونیست و یورش بزرگ آن‌ها به مسجدالاقصی تأکید کردند.

شهادت 1 فلسطینی و شب خشم فلسطینیان برابر یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی/اماده

تحصن امشب در مسجدالاقصی

جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که برنامه رژیم اشغالگر صهیونیستی و شهرک‌نشینان آن برای یورش امروز به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن تحت عنوان جشن سالروز تخریب معبد هیکل خطر بزرگی به همراه دارد که حکومت دشمن مسئول کامل پیامدهای آن خواهد بود.

این جنبش در بیانیه‌ای گفت: ملت مقاوم فلسطین در طول چند دهه گذشته از اشغالگری چیزی از شعله انقلاب آن‌ها در برابر متجاوزان کم نشده است و آن‌ها در پایبندی به حق دفاع از سرزمین و مقدسات خود آتش انتفاضه را شعله‌ور خواهند کرد.

جهاد اسلامی از آحاد ملت فلسطین خواست امروز چهارشنبه برای دفاع از مسجد‌الاقصی در برابر هتک حرمت آن از جانب صهیونیست‌ها به مسجد‌الاقصی مشرف شوند.

این جنبش نأکید کرد: مسجدالاقصی یک نماد دینی و عقیدتی اسلامی است که مسلمانان فلسطین از آن در برابر اشغالگران کوتاه نخواهند آمد.

اسرائیل به دنبال صدور بحران داخلی است

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی و رئیس کمیته عالی اسلامی قدس هم امروز چهارشنبه، برنامه شهرک‌نشینان صهیونیست برای برپایی راهپیمایی پرچم و ورود به صحن‌های مسجدالاقصی را یک جنایت جدید و قدیمی خواند که سران رژیم صهیونیستی از طریق آن به دنبال کاستن از فشار بحران‌های واقعی و روز افزون در جامعه اسرائیل هستند.

وی افزود: سران رژیم اشغالگر باز اعیاد خیالی خود برای یورش به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن سوء استفاده می‌کنند اما هدف واقعی این رژیم صادرات بحران داخلی مستمر و روزافزون خود به قبله نخست مسلمانان و سومین حرم شریف است.

شهادت 1 فلسطینی و شب خشم فلسطینیان برابر یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی/اماده

شیخ صبری گفت: سازمان‌دهندگان راهپیمایی پرچم می‌خواهند تظاهر کنند که قدرت آن‌ها تحت تأثیر حوادث مستمر و روزافزون در داخل رژیم صهیونیستی قرار نمی‌گیرد و آن‌ها به یورش مستمر به قبله نخست مسلمانان و یهودی‌سازی بیتالمقدس و مسجد‌الاقصی ادامه می‌دهند.

خطیب مسجد‌الاقصی گفت: سران اسرائیل کاملاً یقین دارند که ایجاد تنش در مسجد‌الاقصی نگاه‌ها را از سمت بحران داخلی اسرائیل منحرف کرده و از فشار بزرگ بر کابینه افراطی نتانیاهو خواهد کاست.

وی درباره امکان درگیری بین اهالی قدس و افراط‌گراهای صهیونیست گفت: هر چیزی ممکن است، زیرا فلسطینی‌ها با وجود ظرفیت محدود خود در برابر نظامیان اشغالگر در برابر هتک حرمت مسجدالاقصی با تمام توان خود می‌ایستند و اجازه هتک حرمت آنجا را نمی‌دهند.

مسلمانان تمام ظرفیت خود را برای دفاع از مسجد‌الاقصی به کار گیرند

شیخ صبری با دعوت از فلسطینیان و مسلمانان سایر کشورهای اسلامی برای تشرف به مسجد‌الاقصی و تحصن در آنجا گفت: این دعوت همیشگی ماست. مسجد‌الاقصی در معرض خطر است و همه مسلمانان باید با همه توان خود در برابر اقدامات خصمانه افراط‌گراها بایستند.

فراخوان‌های مردمی در قدس اشغالی امروز چهارشنبه را روز خشم در سراسر این شهر نامگذاری کردند و مردم را به تحصن در مسجد‌الاقصی از وقت نماز مغرب و عشاء برای مقابله با یورش شهرک‌نشینان صهیونیست دعوت کردند.

ملل اسلامی از پیامدهای تعرض به قبه نخست مسلمانان آگاه شوند

انجمن علمای فلسطین نیز در بیانیه‌ای از علمای امت اسلامی و مبلغان اسلامی خواست که مسئله فلسطین را به رأس مسائل مورد اهتمام کشورهای اسلامی بازگردانده و پیامدهای تعرض به قبله نخست مسلمانان برای ملت‌هایشان تشریح کنند.

این انجمن تأکید کرد: روشن کردن وحشی‌گری‌های اسرائیل برای ملت‌های مسلمان و تشویق آن‌ها به دفاع از مسجد‌الاقصی از متحصنان و نگاهبانان آنجا دفاع کنند که با خون و جان و مال خود بهای سنگینی برای دفاع از قبله نخست مسلمانان می‌دهند.

انتهای پیام
captcha