محفل قرآنی دانش‌آموزی در شاهین‌دژ برگزار شد + عکس و فیلم
کد خبر: 4151082
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

محفل قرآنی دانش‌آموزی در شاهین‌دژ برگزار شد + عکس و فیلم

محفل انس با قرآن امروز، هفتم تیرماه در شاهین‌دژ آذربایجان غربی برگزار شد.

محفل انس با قرآن کریم

به گزارش ایکنا، محفل انس با قرآن کریم امروز، هفتم تیرماه به میزبانی مدرسه امام خمینی(ره) شاهین‌دژ آذربایجان غربی و با مشارکت دارالقرآن مبین با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان و شاهین‌دژ برگزار شد.

این محفل که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی مرادی، امام جمعه شهرستان شاهین دژ همراه بود با تلاوت روهنده، حائز رتبه برتر مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت ونماز دانش‌آموزی از آیات 52 تا 67 سوره مبارکه شعراء همراه بود.

سپس گروه همخوانی دخترانه دارالقرآن مبین به اجرای برنامه پرداخت و در ادامه حجت‌الاسلام مرادی، امام جمعه شاهین‌دژ به سخنرانی پرداخت. وی ضمن تبریک دهه ولایت و امامت، گفت: بنابر روایات در تمامی ایام سال مهمتر از روز غدیر، روزی نیست. عید غدیر و دهه امامت فرصت خوبی برای بررسی آیات مصحف شریف درباره امامت علی(ع) در قرآن است.

وی با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام(ص) نیز بر اساس دستور خداوند در قرآن، مردم را در صحرای غدیر جمع کردند تا پیام خدا را به آنها برساند، افزود: حتی بنا بر آیه 67 سوره مائده(آیه تبلیغ)، پیامبر(ص) اگر آنچه که از جانب پروردگار به ایشان نازل شده است را ابلاغ نکند، گویا رسالتش را به انجام نرسانده است « يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ».

مرادی با اشاره به آیه 55 سوره مائده « إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسولُهُ وَالَّذينَ آمَنُوا...»، اضافه کرد: خداوند ولایت و سرپرستی امت اسلامی را منحصرا در خداوند سبحان، پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) مطرح می‌کند و می‌فرماید «ولی شما خدا، رسول خدا و بعد آنان که ایمان آورده‌اند، هست». مراد همه ایمان آورندگان نیست بلکه آن فردی است که در حال رکوع و نماز، انفاق کرده و ذکات پرداخت کرده و صدقه پرداخت کرده است که به تصریح علمای شیعه و سنی، تنها فردی که در حال نماز و رکوع انگشتر خود را به فقیرهدیه کرده است، حضرت علی(ع) است.

وی در ادامه به بیان جریان به حجةالوداع پیامبر(ص) و بیان جریان جانشینی خود در جمعی بالغ بر80 هزار تا 120 هزار نفر در صحرای غدیر اشاره کرد.

حسن ختام این برنامه اجرای گروهی از حافظان دارالقرآن مبین و مداحی دانش‌آموز نوجوان، آقای تقی‌زاده بود.

انتهای پیام
captcha