برگزاری محفل قرآنی دانش‌آموزی در بابلسر
کد خبر: 4139775
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶

برگزاری محفل قرآنی دانش‌آموزی در بابلسر

محفل انس با قرآن دانش‌آموزی، پیش از ظهر امروز، 19 اردیبهشت‌ماه از سوی دارالقرآن شهید صالحی برگزار شد.

برگزاری محفل قرآنی دانش‌آموزی در بابلسربه گزارش ایکنا، در راستای اجرای محافل انس با قرآن دانش‌آموزی به منظور ایجاد زمینه‌های تشویقی و ترغیبی، پیش از ظهر امروز، 19 اردیبهشت‌ماه محفلی از سوی دارالقرآن شهید صالحی بابلسر برگزار شد.

این محفل از سوی اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش بابلسر با همکاری مدرسه دختران شاهد این شهرستان با تلاوت آیات پایانی سوره بقره توسط محمدحسین رهنمایی از قاریان نوجوان دانش‌آموز آغاز شد و در ادامه سیدعطا بابایی، حافظ نوجوان به ارائه محفوظات و پاسخ به سؤال حاضران در جلسه پرداخت.

سپس سید‌محمد مهدی جباری، مدیر دارالقرآن شهید صالحی بابلسر به بیان نکاتی درباره ضرورت مؤانست با قرآن کریم در تمام اوقات روز تأکید کرد و گفت: اینکه ما می‌گوییم شبی با قرآن یا دقایقی با قرآن منظور این نیست که فقط همان لحظه را صرف کلام خدا کنیم، بلکه تمام وقت ما، شب و روزمان؛ هر ساعت و دقیقه باید با قرآن همراه باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید آموز‌ه‌های قرآنی را در تمام زندگی‌مان به کار ببندیم، ادامه داد: باید زندگیمان را با قرآن نورانی کنیم همانطور که در روایت آمده است «نَوِّرُوا بُيُوتَكُمْ بِتِلاَوَةِ اَلْقُرْآنِ». هنگامی که فرشتگان به خانه‌ها تردد کنند، شیاطین از آن خانه‌ها خارج می‌شوند، بنابراین بهترین خانه‌ها، خانه‌ای است که در آن تلاوت قرآن شود، نه اینکه صرفاً قرآن بر لب طاقچه‌ها و در کتابخانه‌ها و ... باشد.  

بخش دیگر این برنامه اجرای محمد پوراسدالله، قاری خوشخوان مازندران با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه طارق بود، حسن ختام این برنامه مسابقه حضوری با دعوت از تعدادی از حافظان دانش‌آموز مدرسه دخترانه شاهد از جزء سی‌ام مصحف شریف بود.

یادآور می‌شود، برنامه محافل دانش‌آموزی به صورت زنده از کانال محفل شبکه آموزشی شاد به نشانی onsbaquranmedu@ و کانال دارالقرآن شهید صالحی در شبکه شاد به نشانی darolqura@ پخش می‌شود.

در خبر دیگری از دارالقرآن شهید صالحی بابلسر تحت نظارت آموزش و پرورش آمده است؛ ثبت‌نام رشته‌های حفظ و مفاهیم، روخوانی و روانخوانی، تجوید، صوت و لحن، مداحی، احکام، خطابه‌خوانی ویژه دانش‌آموزان و سبک زندگی اسلامی ویژه والدین و رشته‌های حفظ سوره‌های کوتاه و روخوانی قرآن، نقاشی، رنگ‌آمیزی، کاردستی و بازی برای نوآموزان آغاز شده و تا 20 خردادماه ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۹۱۱۸۵۲۲۳۵۵ و ۰۹۱۱۱۱۸۰۶۵۴ در ارتباط باشند.

انتهای پیام
captcha