الازهر حادثه تروریستی مدرسه اوگاندا را محکوم کرد
کد خبر: 4148609
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

الازهر حادثه تروریستی مدرسه اوگاندا را محکوم کرد

مرکز اسلامی الازهر در مصر، حادثه تروریستی دبیرستان منطقه «مبوندوی» در غرب اوگاندا را که ده‌ها کشته بر جای گذاشت، محکوم کرد.

الازهر حادثه تروریستی مدرسه اوگاندا را محکوم کردبه گزارش ایکنا به نقل از القاهره 24، الازهر اعلام کرد: این حادثه نشان می‌دهد که عاملان آن از همه مفاهیم عطوفت و انسانیت و ارزش‌های دینی و اخلاقی به دور هستند.

این مرکز تأکید کرد: هدف قراردادن انسان‌های بی‌گناه و جویندگان علم، راهبرد این گروه‌های افراط‌گرا برای تغییر و منحرف‌کردن اذهان و گسترش جهل را نشان می‌دهد.

الازهر از جامعه بین‌الملل خواست تا با همبستگی، برای تقویت توانمندی کشورها به ویژه کشورهای آفریقایی در رویارویی با تروریسم سیاه و از بین‌بردن آن تلاش کنند.

این مرکز در پایان به خانواده‌های قربانیان و ملت و دولت اوگاندا تسلیت گفت و از خداوند حفظ انسان‌های بی‌گناه و همه انسانیت از آسیب‌ها و بدی‌ها را خواستار شد.

یک گروهک تروریستی اوگاندایی که پیش‌تر «بیعت» خود را با سازمان تروریستی داعش اعلام کرده بود، با حمله به یکی از مدارس اوگاندا 41 نفر از جمله 38 دانش‌آموز این مدرسه را وحشیانه به قتل رساند.

‌‌ابتدا یک مقام محلی اوگاندا به خبرگزاری فرانسه گفت که دست‌کم ۲۵ کشته این حمله دانش‌آموز بوده‌اند و این تهاجم توسط گروهی موسوم به «نیروهای دموکراتیک هم‌پیمان» انجام شده است. ساعاتی بعد رسانه‌های محلی اعلام کردند که شمار کشته‌شدگان به ۴۱ نفر افزایش یافته و از این تعداد ۳۸ نفر دانش‌آموز بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha