اپلیکیشنی برای تسهیل بانکداری اسلامی در اوگاندا
کد خبر: 4141896
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

اپلیکیشنی برای تسهیل بانکداری اسلامی در اوگاندا

SaccoMate محصولی از EchoLink Technologies، یک شرکت توسعه نرم‌افزار و فین‌تک است که مجموعه‌ای جامع از راه‌ حل‌های دیجیتالی مانند طراحی وب، پیامک انبوه، نرم‌افزار سفارشی و برنامه‌های کاربردی موبایل و غیره را در اوگاندا ارائه می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از The Observer، به گفته علوی مُطبی (Alawi Mutebi)، بنیانگذار و مدیر عامل  EchoLink Technologies، SaccoMate  یکی از محصولات نرم‌افزاری آنها است که با هدف کمک به  مؤسسه تأمین مالی اسلامی حجاز فاینانس (Hijaz Finance) اوگاندا راه‌اندازی شده است.
SaccoMate خدماتی مانند مدیریت پس‌انداز، وام‌های بدون بهره، سرمایه‌گذاری، بانکداری آژانس و بانکداری الکترونیکی انجام می‌دهد.
مطبی می‌گوید: این نرم‌افزار می‌تواند چندین فعالیت را در حوزه تأمین مالی منطبق با شریعت اسلامی در مورد پس‌انداز یا برداشت‌های درخواست وام و سایر محصولات مالی ارائه شده را انجام دهد.
به گفته مطبی، تأمین مالی اسلامی، پدیده‌ای جدید در اوگاندا است. با وجودی که روند رشد تأمین مالی اسلامی در اوگاندا کند است، شواهدی وجود دارد که بانکداران متعارف به آرامی مدل مالی اسلامی را در عملیات خود ادغام می‌کنند.
در سال ۲۰۰۳ بانک مرکزی اوگاندا خدمات تأمین مالی اسلامی را به رسمیت شناخت و در سال ۲۰۱۶ نیز اصلاحاتی در مورد آن صورت گرفت. اوگاندا از جمله کشورهایی است که نظام تأمین مالی اسلامی در آن پذیرفته شده است. حدود ۱۱ درصد از جمعیت این کشور ۴۵ میلیون نفری را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha