طراحی گذرنامه ارزان 5 ساله ویژه زیارت اربعین
کد خبر: 4145427
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵

طراحی گذرنامه ارزان 5 ساله ویژه زیارت اربعین

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه از طراحی گذرنامه زیارت ویژه زائران اربعین خبر داد و گفت: این گذرنامه پنج ساله و ارزان‌تر از گذرنامه بین‌المللی خواهد بود.

دوشنبه/ طراحی گذرنامه ارزان پنج ساله ویژه زیارت اربعینسردار علی ذوالقدر، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه در گفت‌وگو با ایکنا از طراحی صدور گذرنامه ویژه زائران اربعین خبر داد و گفت: امسال به صورت ویژه سه نشست با مقامات عراقی در این خصوص داشتیم تا بتوانیم اسنادی را تولید کنیم که زائران اربعین روان‌تر، آسان‌تر و ارزان‌تر این سفر را انجام دهند.

وی اعلام کرد: اقداماتی برای صدور سندی به عنوان گذرنامه زیارتی که اعتبار آن پنج ساله است را شروع کرده‌ایم و مراحل آزمایشی آن در حال انجام است و به محض اتمام مراحل آزمایشی چگونگی دریافت آن به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

ذوالقدر اقدام دیگری که برای اربعین انجام شده است را ارسال پیامک برای یک میلیون و 600 هزار نفر اعلام کرد و گفت: برای کسانی که در سال‌های گذشته به سفر اربعین رفته بودند و گذرنامه آنها در تابستان امسال (ایام اربعین) منقضی می‌شد پیامک ارسال کردیم تا از هم اکنون که ازدحامی وجود ندارد برای تعویض گذرنامه خود اقدام کنند و خوشبختانه از این اقدام نتیجه گرفتیم و طی دو ماه گذشته 70 درصد نسبت به سال گذشته صدور گذرنامه افزایش داشته است و این نشان می‌دهد مردم برنامه‌ریزی برای اربعین را شروع کرده‌اند.

وی در خصوص اینکه آیا از گذرنامه زیارت برای سفر به سوریه نیز می‌توان استفاده کرد؟ گفت: فعلاً برای عراق پیش‌بینی شده و امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم برای سایر سفرهای زیارتی هم از آن استفاده کنیم. رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه در خصوص هزینه تهیه گذرنامه زیارتی نیز گفت: یکی از موضوعات مدنظر ما در این مسئله سفر ارزان برای اربعین است و یکی از اقداماتی که ما برای صدور گذرنامه زیارت برنامه‌ریزی کردیم این است که قیمت آن ارزان باشد و قطعاً این گذرنامه نسبت به گذرنامه بین‌المللی قیمت کمتری خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha