دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید گرجی
کد خبر: 4138389
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳

دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید گرجی

نمایندگان جامعه قرآنی با خانواده شهید علیرضا گرجی، از شهدای قرآنی دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید گرجیبه گزارش خبرنگار ایکنا، دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهدای قاری این هفته به دیدار خانواده شهید علیرضا گرجی اختصاص داشت که با حضور رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه حضرت محمد رسول الله(ص)، میکائیل باقری، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، مرتضی خدمتکار، مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد انجم شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت، علی سیاح گرجی، قاری بین‌المللی قرآن، محمد تهرانی، قاری قرآن و دوست شهید، محمدحسین فریدونی، حافظ کل قرآن، محمدمهدی بحرالعلوم، حافظ بین‌المللی قرآن برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) گفت: خیلی خوشحالیم که بار دیگر در خدمت یکی دیگر از خانواده محترم شهدای قرآنی هستیم. جامعه قرآنی هر هفته در منزل یکی از شهدای قرآنی مهمان است. 

وی افزود: دیدار از خانواده شهدای قرآنی با چند هدف انجام می‌شود. ابتدا اینکه می‌خواهیم تجدید میثاقی با آرمان‌های شهیدان داشته باشیم. همچنین همیشه شنیدن خاطره شهدا برای همه ما آموزنده و کلاس درس است و به واسطه این دیدارها می‌خواهیم سبک زندگی قرآنی شهدا را در جامعه رواج دهیم.

قربانی ادامه داد: یکی دیگر از مزایای دیدار با خانواده شهدا استفاده از رهنمودهای آن‌ها است، چون توصیه‌هایی که آن‌ها انجام می‌دهند همیشه می‌تواند چراغ راه ما باشد، حتی باید بگویم محور قرار دادن سبک زندگی شهدا می‌تواند جامعه را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در امان نگاه دارد.

در ادامه جلسه برادر شهید گرجی نیز در سخنانی بیان کرد: من از برادرم 15 سال بزرگ‌تر بودم اما بدون اغراق باید بگویم بسیاری از سیره و روش او برای من آموزنده بود. وی سال 62 در منطقه عملیاتی جزیره مجنون و در عملیات خیبر به شهادت رسید.

وی ادامه داد: خوشحالم که جامعه قرآنی چنین دیدارهایی را رقم زده است چون گفتن سیره و روش زندگی شهدا و اشاعه آن در جامعه بسیار امری ضروری است. برادر شهیدم اخلاقی بسیار نیکو و دوست‌داشتنی داشت به نحوی که همه به او علاقه‌مند بودند. وی می‌گفت بهترین ویژگی یک مسلمان، اخلاق نیکوی او است.

برادر شهید گرجی با بیان اینکه برادر شهیدش به ورزش نیز علاقه‌مند بود، تأکید کرد: برادرم قد بسیار بلندی داشت برای همین فوتبال را به صورت جدی بازی می‌کرد. او حتی در جبهه نیز این ورزش را فراموش نکرده بود.

برادر شهید گرجی بیان کرد: تأکید وی بر مسائل دینی بسیار جدی بود؛ وی در حسینیه نازی‌آباد قرآن را قرائت و حتی برای دوستانش تفسیر می‌کرد. شهید همچنین به پدر و مادرش احترام فراوانی می‌گذاشت و تأکید داشت یکی از بزرگ‌ترین عبادات احترام به پدر و مادر است.

وی اظهار کرد: سردار دل‌ها بیان کردند تا شهدا شهید نباشند، شهید نمی‌شوند این کلام بسیار مهمی است. شهید گرجی به واقع چنین بود وی در زمان زنده بودنش نیز شهید بود.

برادر شهید گرجی با تأکید بر اینکه برادرش هیچ کاری را برای خودنمایی یا تظاهر انجام نداده است، گفت: به شخصه هیچگاه از او غرور یا تظاهری مشاهده نکردم. وی عضو پلیس قضایی بود برای همین برای رفتن به جبهه با دشواری مواجه بود اما به همراه عده‌ای از دوستانش به هر طریق ممکن مدیران خود را مجبور کردند که به آن‌ها اجازه رفتن به جبهه را بدهند. برادر شهیدم تنها انگیزه‌اش برای رفتن به جبهه دفاع از وطن، انقلاب و پیروی از حضرت امام(ره) بود.

در بخش دیگری از این دیدار خواهر شهید نیز در سخنانی بیان کرد: برادرم هنگام شهادت 22 سال بیشتر نداشت. این دوران اوج زندگی هر انسان است که می‌تواند خاطرات خوبی را رقم زند اما برادر شهیدم برای دفاع از کشورش و اطاعت از امام به جبهه‌های حق علیه باطل رفت و جان خود را فدای ایران و اسلام کرد.

وی اضافه کرد: بزرگترین آرزوی وی شهادت بود، چون باور داشت هر انسانی با رسیدن به مقام شهادت به اوج مقام انسانیت خواهد رسید.

همچنین برادرم بسیار با خانواده خوش رفتار بود، به ویژه نسبت به پدر و مادرش احترامی بسیار قائل بود روش و سیره زندگی وی الگوی برای خانواده و دیگر اعضای فامیل شد. خوش رفتاری برادرم تنها به خانواده خلاصه نشده بود بلکه با همه مردم چنین بود.

وی اعلام کرد: یکی دیگر از خصوصیات پسندیده برادر شهیدم خنده‌رویی و شوخ طبعی او بود. هر فردی که با او ملاقات می‌کرد جذب این اخلاق پسندیده می‌شد. وی نسبت به اقامه فرایض دینی نیز حساسیت بیشتری داشت و نماز خود را اول وقت می‌خواند.

خواهر شهید تأکید کرد: ریا و تظاهر در مرام او مشاهده نمی‌شد، برای همین اهل تظاهر به تقدس‌گرایی نبود؛ وی می‌گفت انسان باید در کنار ظاهر در باطن هم مؤمن باشد.

در بخش دیگری از این مراسم دو تن از دوستان شهید پیرامون خاطرات خود با شهید علیرضا گرجی سخن گفتند. آن‌ها تأکید کردند که اخلاص این شهید بعد از سال‌ها، هنوز در یاد آن‌ها باقی مانده است. 

انتهای پیام
captcha