برگزاری جشنواره قرآنی وزارت علوم با حضور 400 دانشجو
کد خبر: 4136581
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
احسان خامنوی‌خیابانی خبر داد:

برگزاری جشنواره قرآنی وزارت علوم با حضور 400 دانشجو

مرحله نهایی سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم طی روزهای 17 تا 19 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه لرستان و با حضور 400 شرکت‌کننده در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود.

احسان خامنوی‌خیابانی، رئیس اداره فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

احسان خامنوی‌خیابانی، رئیس اداره فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به پایان کار داوری مراحل مقدماتی سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم گفت: با پایان یافتن این مرحله از مسابقات طی روزها و هفته‌های گذشته اسامی نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی یا سراسری این جشنواره مشخص شده است.

وی افزود: پس از پایان مرحله دانشگاهی جشنواره در اسفندماه سال گذشته، نفرات برتر رشته‌های مختلف از سوی مسئولان دبیرخانه‌های دانشگاهی به دبیرخانه مرحله سراسری معرفی شدند.

خامنوی‌خیابانی تصریح کرد: طی یک ماه اخیر، پایش و داوری آثار افراد معرفی شده به مرحله سراسری با حضور داوران مطرح کشوری انجام و در نهایت نتایج پایش اولیه در گروه‌ِ رشته‌های بخش آوایی اعلام شد. بر همین اساس در هر رشته 10 نفر برای حضور در رقابت‌های مرحله سراسری معرفی شده است.

رئیس اداره فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به داوری آثار دریافت شده به دبیرخانه در بخش‌هایی غیر از بخش آوایی اشاره و اظهار کرد: داوری آثار شرکت‌کنندگان در بخش‌های ادبی، هنری، پژوهشی، فناوری و نوآفرینی طی روزها و هفته‌های گذشته انجام شده و با توجه به قطعی بودن این داوری‌ها آثار راه‌یافته به عنوان برگزیدگان این بخش‌ها تلقی شده و لذا برای برگزیدگان رشته‌های غیر آوایی فوق‌الذکر رقابتی پیش‌بینی نشده و صرفاً در اختتامیه مرحله سراسری برای تجلیل حضور خواهند شد.

وی بیان کرد: برگزیدگان رشته‌های معارفی و حفظ قرآن که به صورت کتبی برگزار شده است، نیز پیش از این معرفی و به دانشگاه لرستان دعوت شده‌اند تا رقابت نهایی خود را در ایام برگزاری مرحله نهایی جشنواره برگزار کنند. در این بخش نیز در هر رشته 10 نفر به مرحله نهایی راه‌یافته‌اند.

خامنوی‌خیابانی در پایان اظهار کرد: در مرحله سراسری این دوره از جشنواره بیش از 400 نفر از دانشجویان تابع وزارت علوم حضور دارند که همانگونه که گفته شد در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی(حضور جهت تجلیل) در این مرحله حضور دارند. رقابت‌ها در دو بخش آوایی و معارفی و غیر رقابتی نیز در بخش‌های ادبی، هنری، پژوهشی، فناوری و نوآوری خواهد بود.

یادآور می‌شود مرحله سراسری سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم طی روزهای ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری و به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار خواهد شد. برگزیدگان این رشته‌ها علاوه بر قدردانی، به مرحله ملی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور راه می‌یابند.

جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور تابستان امسال به میزبانی دانشگاه فرهنگیان و با حضور برگزیدگان دستگاه‌های دانشگاهی همچون وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم و معارف قرآنی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه جامع علمی - کاربردی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha