توضیحات «یونس شاهمرادی» در مورد تصدیق پایانی در مسابقات قرآن عربستان + فیلم
کد خبر: 4136040
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲

توضیحات «یونس شاهمرادی» در مورد تصدیق پایانی در مسابقات قرآن عربستان + فیلم

دارنده رتبه نخست مسابقات عطرالکلام عربستان در مورد دلایل استفاده از عبارت صدق الله العظیم در پایان تلاوت خود در این مسابقات توضیحاتی ارائه داد.

یونس شاهمرادی قاری ممتاز ایرانی و نفر اول دومین دوره مسابقات قرآن عطرالکلام عربستان

به گزارش ایکنا، یونس شاهمرادی، نفر اول دومین دوره مسابقات قرآن عطرالکلام عربستان در ویدئویی به ارائه توضیحاتی در مورد تصدیق پایانی تلاوت خود که حواشی زیادی در فضای مجازی به وجود آورده بود، واکنش نشان داد. 

او در این ویدئو به دفاع از عملکرد خود در این موضوع پرداخته است. متن و فیلم صحبت‌های این قاری ممتاز کشورمان در ادامه آمده است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب دارم خدمت همه شما عزیزان، ان‌شاءالله نماز و روزه‌های شما قبول باشد. ابتدا از اساتید بزرگوار، رفقای قرآنی خودم و تمام هموطنان عزیز که در این یکی دو هفته به بنده لطف و محبت داشتند، تشکر می‌کنم. خدا را شکر می‌کنم که توفیق داشتم و توانستم به عنوان یک ایرانیِ شیعه در یکی از بزرگترین مسابقات قرآنی شرکت کنم و تلاوت قابل قبولی انجام دهم.

در مورد اتفاقاتی که در عربستان برای من افتاد صحبت زیاد است اما موضوعی که اخیراً خیلی مورد توجه و گفت‌وگو قرار گرفت شیوه تصدیقی بود که در پایان تلاوت انجام دادم.

بسیاری از اساتید قرآن، فضلای حوزه علمیه و اساتید دانشگاه مطالبی فرمودند که مخالفین و موافقینی داشت، از همینجا از هر دو طرف تشکر می‌کنم و دست همه آنها را می‌بوسم، چون معتقد هستم این انتقادات از سر عشق و غیرت به حضرت امیرالمومنین(ع) و مکتب اهل بیت(ع) بوده است.

توضیح در مورد کم و کیف تصدیق پایان تلاوت واقعاً کار بنده نیست علما و متخصصین دین باید در این مورد اظهار نظر کنند، اما دوست دارم در این فرصت به دو سه مطلب اشاره کنم.

اولین مطلب اینکه یک موضوعی همیشه بین قراء بزرگ دنیا چه داخلی و چه خارجی وجود داشته و آن هم این بوده که شیوه تصدیق پایان تلاوت خود را طبق عُرف کشور میزبان انجام می‌داده‌اند.

به عنوان مثال استاد شحات انور، استاد غلوش، استاد محمد اللیثی و تقریباً تمام اساتید مصری که به ایران آمده‌اند در پایان تلاوت خود از عبارت «صدق الله العلی العظیم» استفاده کرده‌اند و بالعکس اساتید پیشکسوت و قاریان ممتاز ایرانی نیز هر وقت برای اجرای برنامه‌های قرآنی و تلاوت به کشورهای عربی اعزام شده‌اند، تصدیق‌شان مطابق با عُرف آن جامعه بوده است.

بنده هم با توجه به این مطالب و بعد از اینکه متوجه نظر قطعی مرجع خودم مقام معظم رهبری شدم و خصوصاً زمانی که متوجه شدم لفظ «علی» در صدق الله العلی العظیم مربوط به حضرت علی(ع) نیست، تصمیم گرفتم مطابق با عُرف و قوانین مسابقات عمل کنم.

در بین انتقاداتی که مطرح شد یک حرف کمی دلم را سوزاند و آن هم این بود که گفته شد «تو محب امیرالمومنین(ع) نیستی و مکتب اهل بیت(ع) را به خاطر مسابقه رها کرده‌ای»، این حرف خیلی برای من سنگین بود، این در حالی است که من صفر تا صدِ موفقیت خود را مدیون عنایات اهل بیت(ع) خصوصاً حضرت زهرا(س) می‌دانم.

سرمایه محبت زهراست دین من
من دین خویش را به دو دنیا نمی‌دهم
گر مهر و ماه را به دو دستم دهد قضا
یک ذره از محبت زهرا نمی‌دهم

التماس دعا

یا علی»

انتهای پیام
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سحر سرخی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۳ - ۱۴:۵۲
0
6
آقا چشم حسودانت دربیاد. افتخار شیعه هستی. تلاوت شما
زیبا دارای برنامه و اسلوب داورپسندی سندی داشت. من چندین بار گوش دادم و از شنیدن کلام خدا با آن صدای شیشه ای و متواضع شما حظ کردم. ماشاءالله
جانم فدای قرآن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۳ - ۱۵:۰۱
0
5
خدا پشت و پناهت
عبدالله تراب زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۳ - ۱۵:۰۳
0
2
خود امام صادق می فرماید جمله تصدیق صدق الله العظیم است
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۳ - ۲۰:۴۰
0
3
احسنت توضیحات کامل بود و قانع شدم برای خودم جای سوال بود که چرا به این صورت صدیق کردی موفق باشید
captcha