50 درصد فعالیت مؤسسات به تحقق مطالبات قرآنی رهبر انقلاب اختصاص یابد
کد خبر: 4125506
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
سیفی:

50 درصد فعالیت مؤسسات به تحقق مطالبات قرآنی رهبر انقلاب اختصاص یابد

دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران گفت: تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، برگزاری کرسی تلاوت و هر مسجد یک پایگاه قرآنی و ... از مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب است و تا کار زیرساختی و بنیادی نشود، تحقق نخواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مهدی سیفی، دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران در مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی فوق‌العاده اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران طی سخنانی با اشاره به اینکه در طول هفته‌ طی جلسات متعددی در جمع مدیران امور قرآنی شهر تهران هستیم و از آنها کاری پیش نمی‌رود، مگر با همراهی موسسات قرآنی گفت: برخی از شما عزیزان برابر یکسال یا بیشتر فعالیت دستگاه‌های متولیان قرآنی را در کف محلات با ظرفیت مردمی دارید.  

وی اضافه کرد: شورای عالی قرآنی شهرداری تهران طی این سال‌ها با فراز و نشیب‌هایی در سیاستگذاری‌های خود روبرو بود، ولی از ریل‌گذاری خوبی که در ادوار گذشته شده است، نمی‌توان گذشت. هنگامی که فعالیت‌های قرآنی شهر تهران و ادارات مختلف را رصد می‌کنم، فردی برنده خواهد شد که بتواند عملیاتی را منطبق با منویات رهبر انقلاب ترسیم کند و به صورت قرارگاهی فعالیت‌هایش را پیش ببرد.

سیفی به سپری شدن ۸۰ درصد فرایند برپایی نمایشگاه شمیم وحی و موافقت‌های معاونت اجتماعی شهرداری و شورای عالی قرآن شهرداری تهران بیان کرد: همکاری ما با شما در دو محور زیرساختی خواهد بود، یکی با توجه به مشکلات مکانی مؤسسات، بهره‌مندی از فضا و ظرفیت سرای محلات، شهربانوها و دارالقرآن‌های مرکزی و نگاه دوم، حمایتی است. ثانیاً در نظر داریم تا در انتخاب مدیران محلات از ظرفیت قرآنی استفاده شود، البته موانعی هست که برای حل آن تلاش می‌کنیم.

سیفی با تاکید بر اینکه موسسات قرآنی تهران به سرعت گزارش‌هایی از طرح‌ها و برنامه‌های خود ارائه دهند تا شاهد تعامل بیشتر و انجام عملیات مشترک بین اتحادیه و شورای عالی قرآن باشیم، اظهار کرد: موسسات قرآنی ۵۰ درصد فعالیت خود را بر روی برنامه‌های فعلی و ۵۰ درصد دیگر فعالیت خود را به فرمایشات بر زمین مانده از تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در باب تدبر در قرآن، تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، برگزاری کرسی تلاوت و هر مسجد یک پایگاه قرآنی و... قرار دهند. معتقدم تا کار زیرساختی و بنیادی در این زمینه‌ها انجام نشود به تحقق مطالبات رهبری نخواهیم رسید. 

وی به مهندسی دشمن علیه ملت ایران اشاره کرد و به طرح رحیق (براساس آیه ۲۵ سوره مطففین) شورای عالی قرآن شهرداری و جشنواره آرمان و ظرفیت خوبی که موسسات می‌توانند با این طرح‌ها و جشنواره تعامل داشته باشند، اشاره کرد و گفت: امیدواریم با هم‌افزایی منسجم‌تر شاهد عملیات مشترک پررنگ قرآنی اتحادیه با شورای عالی قرآنی شهرداری تهران باشیم.

سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha