تجلیل از حافظان قرآن در سودان + فیلم
کد خبر: 4121532
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

تجلیل از حافظان قرآن در سودان + فیلم

طی مراسمی و با حضور مدرسان و نمایندگانی از جانب فرماندار ولایت رود نیل در سودان از 65 حافظ قرآن کریم تجلیل و از نقش مکتب‌خانه‌های مهدیه در حفظ قرآن کریم قدردانی شد.

تجلیل از حافظان قرآن در سودان

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، عثمان محمد عثمان، مدیر اجرایی منطقه الدامر و نماینده فرماندار ایالت رود نیل، ضمن حضور در این مراسم از نقش مکتب‌خانه‌های سنتی مهدیه در حفظ قرآن و ترویج علوم آن قدردانی کرد.

وی این سخنان را در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی 65 حافظ قرآن کریم از مکتب‌خانه‌های قرآنی مهدیه در منطقه العقیده بیان کرد. در این مراسم فتح الرحمن عبدالله، مدیر امور دینی ایالت رود نیل نیز حضور داشت.

عثمان محمد عثمان، مدیر اجرایی محله الدامر، ضمن اشاره به جایگاه مکتب‌خانه‌های سنتی در آموزش قرآن کریم و علوم آن به نسل‌های متمادی در سودان از زحمات شیخ محمد عثمان عبدالله، بنیان‌گذار مکتب‌خانه‌های قرآنی مهدیه که این مرکز را به عرصه فضیلت و جایگاه علم و دانش تبدیل کرد، قدردانی کرد.

حافظان قرآن در خلاوي سودان

از سویی اسامه البطحانی، نماینده وزیر امور دینی سودان نیز با اعلام حمایت خود از تمام مراکزی که در راه خدمت به قرآن کریم و نشر علوم آن می‌کوشند، حمایت خود را از مکتب‌خانه‌های قرآنی مهدیه اعلام کرد.

از سویی مجموعه مکتب‌خانه‌های قرآنی مهدیه و همیشکوریب نیز به نوبه خود به هیئت‌هایی که از مناطق مختلف سودان آمده بودند، خوش آمد گفتند.

 همچنین از زحمات خیرین حامی مکتب‌خانه‌های قرآنی مهدیه که در راه حفظ قرآن کریم و انتشار علوم آن فعالیت می‌کنند، نیز تقدیر شد.

ماه گذشته نیز 150 تن از حافظان کل قرآن دختر و پسر منطقه القضارف از خلاوی فارغ‌التحصیل شدند که طی مراسمی از ایشان تجلیل شد. در ادامه ویدئویی از این مراسم را که در قالب برگزاری راهپیمایی انجام می‌شود، مشاهده می‌کنید.

 مکتب‌خانه‌های قرآنی در سودان، خلاوی نامیده می‌شوند و از دیرباز یکی از مهم‌ترین مراکز آموزش، حفظ و انتشار علوم قرآنی در این کشور بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha