نوه ماندلا: در کنار هم برای آزادی فلسطین ایستاده‌ایم
کد خبر: 4114569
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳

نوه ماندلا: در کنار هم برای آزادی فلسطین ایستاده‌ایم

زولیوولیل ماندلا خطاب به مردم آفریقا گفت: یادمان باشد که مادیبا (نلسون ماندلا) گفت، آزادی ما ناقص می‌ماند مگر اینکه فلسطین آزاد شود، بنابراین ما در کنار هم برای آزادی فلسطین ایستاده‌ایم.

به گزارش ایکنا؛ ایرنا نوشت:  زولیوولیل نوه نلسون ماندلا رهبر مقاومت داخلی علیه آپارتاید و نخستین رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در مراسم افتتاحیه مسابقات قهرمانی ملت‌های آفریقا که به میزبانی الجزایر برگزار می‌شود، در سخنرانی خود آزادی فلسطین را خواستار شد و این اظهارات واکنش پرشور تماشاگران را به همراه داشت.

وی افزود: یادمان باشد که مادیبا (نلسون ماندلا) گفت که آزادی ما ناقص می‌ماند مگر اینکه فلسطین آزاد شود، بنابراین ما در کنار هم برای آزادی فلسطین ایستاده‌ایم.

نوه ماندلا از عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر به خاطر نامگذاری استادیوم براقی به نام پدربزرگش، نماد مبارزات آفریقا و همچنین دعوت از او برای شرکت در افتتاحیه قهرمانی ملت‌های آفریقا تشکر کرد.

مسابقات قهرمانی ملت‌های آفریقا (African Nations Championship) متفاوت از جام ملت‌های آفریقا برگزار می‌شود و تیم‌های شرکت کننده صرفاً می‌توانند از بازیکنانی شاغل در لیگ‌های کشور خودشان استفاده کنند و هیچ تیمی مجاز به استفاده از بازیکنان شاغل در سایر لیگ‌ها، در این مسابقات نیستند.

انتهای پیام
captcha