گزارش رؤسای کارگروه‌های اجلاس مکتب شهید سلیمانی
کد خبر: 4112134
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

گزارش رؤسای کارگروه‌های اجلاس مکتب شهید سلیمانی

رؤسای کارگروه‌های نخستین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی در جلسه عصر امروز به ارائه گزارش کار خود پرداختند.

گزارش رؤسای کارگروه‌های اجلاس مکتب شهید سلیمانی

به گزارش خبرنگار ایکنا، نوبت عصر نخستین روز اولین اجلاس بین‌المللی «مکتب شهید سلیمانی» از ساعت ۱۳:۳۰ امروز چهارشنبه ۱۴ دی در سالن اجلاس سران آغاز و رؤسای کارگروها به ارائه گزارش پرداختند که در ادامه بخش‌هایی از گزارش آ‌نها‌ منتشر می‌شود:

فواد ایزدی، رئیس کارگروه سیاست خارجی و نظم جدید جهانی از منظر شهید سلیمانی

کارگروه چهار پیش نشست را برگزار کرد و ۲۵ مقاله فارسی، یک مقاله انگلیسی ‌و ۳ مقاله عربی به کارگروه ارسال شد. یکی از حوزه‌های مهم فعالیت این کارگروه بررسی ابعاد شهادت سردار سلیمانی در سیاست خارجی و نظم جدید جهانی بود.

سؤال مهم این است چرا آمریکایی‌ها سردار سلیمانی را ترور کردند با اینکه کاری کاملا غیر معمول بود. پاسخ را باید در تاثیرگذاری و اهمیت کار سردار سلیمانی در منطقه یافت که راه دیگری را برای مقابله پیش روی آمریکایی‌ها نگذاشته بود.

باید گفت سردار سلیمانی نه تنها روند حضور آمریکا را در غرب آسیا متوقف کرد بلکه روند افول آمریکا را تسریع کرد و این زمینه‌ساز شکل‌گیری نظم جدید جهانی است.

از دیگر موضوعات مهم مورد بررسی در این کارگروه توجه به سبک کاری سردار سلیمانی و بررسی ویژگیهای شخصی، توانمندی‌های ذاتی و اعتقادات اسلامی شهید سلیمانی بود.

عامری، رئیس کارگروه الگوی حکمرانی در مکتب سلیمانی

این کارگروه سه پیش نشست برگزار کرد و ۲۷ مقاله را نیز دریافت کرد. همچنین برای برگزاری ۴ نشست نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم. تفکیک میان اصول و مبانی حاکمیت اسلامی با مولفه‌ها و دکترین حکمرانی اسلامی، معرفی الگوی حکمرانی در مکتب سلیمانی به عنوان نمادی از مکتب اسلام و مکتب فکری امامین انقلاب، معرفی الگوی حکمرانی مکتب سلیمانی به منزله مکتبی اسلامی و جهانی و عدالت‌محور و تمدن‌ساز، امنیت‌ساز و صلح‌ساز بودن الگوی حکمرانی در مکتب سلیمانی، ولایت محور بودن الگوی حکمرانی در مکتب سلیمانی، خردگرا و کارآمد بودن و نتیجه‌گرا و تکلیف‌محور بودن الگوی حکمرانی در مکتب سلیمانی و در نهایت ضد ظلم، وحدت گرا و آینده‌نگر بودن این الگوی حکمرانی از جمله‌مهم‌ترین دستاوردهای مفهومی این کارگروه است.

حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی، رئيس کارگروه ادیان و مذاهب در مکتب سلیمانی

کارگروه با ۱۰ مرکز علمی همکاری داشت. ۱۶ مقاله به زبانهای فارسی، عربی و سایر زبان‌ها دریافت کردیم.۳ پیش نشست در لبنان و چند پیش نشست در تهران، کرمان و قم برگزار شد.

عبدالحسین صفایی، رئيس کارگروه ابعاد حقوقی و بین‌المللی ترورشهید سلیمانی

کارگروه ۲۵ مقاله دریافت کرد و چهار نشست را برگزار کرد.

دو هدف‌گذاری عمده کارگروه مشروعیت‌زدایی حقوقی از جنایت آمریکا و شناسایی ظرفیت‌ها برای تعقیب و مجازات آمران این جنایت در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بود.

هادی جمشیدیان، رئيس کارگروه آموزه های دفاعی - امنیتی مکتب شهید سلیمانی

کارگروه با بیش از ۱۲ مرکز دانشگاهی و مطالعاتی همکاری داشت و ۱۱ پیش نشست در این مراکز برگزار کرد. همچنین کارگروه ۱۷مقاله دریافت کرد.

مهم‌ترین محورهای مورد توجه کارگروه آموزه‌های دفاعی نظامی در مکتب سلیمانی؛ مقاومت و امنیت پایدار در مکتب سلیمانی، امنیت در عراق در مکتب سلیمانی، تبیین خوانش راهبردی شهید سلیمانی، شهید سلیمانی و جنگ اطلاعاتی و شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی بود.

حجت‌الاسلام پورعلی، دبیر کارگروه اخلاق راهبردی در مکتب شهید سلیمانی

آیت‌الله اختری رئيس کارگروه بود. کارگروه ۲۵ مقاله به زبان فارسی و عربی دریافت کرد. ۸ پیش نشست در مراکز علمی و مساجد برگزار کردیم.

مهم‌ترین خروجی کارگروه معرفی اخلاص به عنوان ویژگی محوری اخلاقی شهید سلیمانی بود.

اکبر نصرالله، دبیر کارگروه رسانه و مکتب شهید سلیمانی

کارگروه با ۶ مرکز علمی خارجی و‌ ۹ مرکز علمی در داخل همکاری داشت. کارگروه ۴ پیش نشست برگزار کرد و ۳۰ مقاله دریافت کرد.

محورهای اصلی مباحث کارگروه؛ شناخت ویژگی‌های اصلی مکتب شهید سلیمانی؛ عدالت، عقلانیت و معنویت و دیگری شناخت راهبردهای رسانه‌ای دشمن از جمله دیکتاتوری رسانه‌ای، انبوه‌سازی دروغ، سانسور، حذف و تحریف برای ترور اندیشه و مکتب شهید سلیمانی است.

انتقام اصلی از آمریکا نیز شناخت درست مکتب سلیمانی و شناساندن آن به دیگران و مقابله با بحران و تبدیل تهدید به فرصت با حضور فعال در رسانه‌ها و جهاد تبیین است.

انتهای پیام
captcha