بازداشت قاری کویتی به اتهام فعالیت دینی بدون مجوز در تونس
کد خبر: 4111413
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

بازداشت قاری کویتی به اتهام فعالیت دینی بدون مجوز در تونس

محمود الرفاعی، قاری کویتی دیروز، 11 دی ماه به دلیل برگزاری مسابقه قرآن و به اتهام فعالیت دینی بدون مجوز در استان قفصه تونس بازداشت شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خلیج آنلاین، دستگاه‌های امنیتی تونس محمود الرفاعی را در استان «قفصه» در جنوب این کشور به اتهام تروریستی بازداشت کردند و این اتهام خشم شخصیت‌های کویتی را برانگیخت.

به گفته یک منبع امنیتی تونسی، محمود الرفاعی به دستور دادستانی کل تونس همراه با گروهی از افراد به اتهام فعالیت دینی بدون مجوز بازداشت شده و قرار است تحقیقات لازم درباره آنان صورت گیرد.

این منبع همچنین تأکید کرد: تحقیقات درباره سازمانی که این قاری کویتی را به منظور انجام فعالیت دینی برای تونسی‌ها دعوت کرده، در جریان است.

حنان الخمیری، وکیل افراد بازداشت‌شده نیز گفت: دادستانی کل در استان قفصه، 6 نفر را به اتهام تروریستی به بخش قضایی مقابله با تروریسم ارجاع داده که یکی از آنان این قاری کویتی است.

وی افزود: ماهیت این پرونده به برگزاری مسابقه حفظ قرآن از سوی گروه‌های حفظ قرآن در سالن «افراح» در استان قفصه برای کودکان در روز پنج‌شنبه، 29 دسامبر(8 دی) با همکاری شهروندان تونسی مقیم سوئیس مربوط است و این مسابقه طی سال‌های گذشته نیز از سوی شهروندان تونسی‌تبار مقیم سوئیس که نظارت بر انجمن حفظ قرآن قفصه را بر عهده دارند، برگزار می‌شده است.

حنان الخمیری تصریح کرد: برگزارکنندگان مسابقه، مقامات محلی و منطقه‌ای را در جریان برگزاری جشن تجلیل از کودکان برتر مسابقه قرار داده‌ بودند، اما با یورش ناگهانی نیروهای امنیتی به محل برگزاری مراسم(سالن افراح) مواجه و پس از بازداشت، به بخش قضایی مبارزه با تروریسم ارجاع داده شدند.

بازداشت این قاری کویتی نگرانی شخصیت‌های معروف کویتی و نمایندگان مجلس و مبلغان را در پی داشته است و آنان در توئیتر اعلام کردند الرفاعی شش سال است که فعالیت‌های سالمی را اجرا کرده و با گروه‌های مختلف همکاری و مشارکت داشته است.

انتهای پیام
captcha