جهاد تبیین عامل اصلی تسریع در شکست فتنه جدید بود + صوت
کد خبر: 4107042
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸
محمدکاظم انبارلویی:

جهاد تبیین عامل اصلی تسریع در شکست فتنه جدید بود + صوت

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه اتفاقات اخیر کشور اهمیت جهاد تبیین را برای فعالان جبهه انقلاب مضاعف کرد، گفت: در سایه شکل‌گیری نهضت روشنگری مردمی، آگاهی‌ها نسبت به پشت پرده توطئه‌های دشمن افزایش یافت که باعث اعتراف طراحان اغتشاشات به شکست شد و این جز در سایه توجه ویژه به جهاد تبیین ممکن نبود.

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره تأکید رهبر معظم انقلاب در دیدار بسیجیان بر مسئله جهاد تبیین به منزله راه جلوگیری از تسلط دشمنان بر مغزها و افکار و تأثیر کوتاهی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی در این زمینه به عنوان یکی از دلایل اصلی بروز اغتشاشات در کشور گفت: زمین و میدان اصلی جنگ شناختی و ادراکی، ذهن و فکر است و دشمن سعی می‌کند ذهن و فکر طرف مقابل را به تصرف خود دربیاورد و مسائل مدنظر خود را القا کند.

وی افزود: نهادهای فرهنگی و تبلیغی کشور در حد توان خود کار می‌کنند و تلاش دارند مقابل این هجمه غول دروغ، شایعه، فریب، جعل خبر و قلب واقعیت را بگیرند و البته ممکن است کوتاهی‌ها و غفلت‌هایی هم در این جنگ انجام گرفته باشد اما واقعیت این است که صحنه این جنگ، نابرابر است؛ در یک طرف صدا و سیما با حدود 20 تا 30 شبکه تلویزیونی حضور دارد و در طرف مقابل 250 شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان از سوی گروه‌های تجزیه‌طلب، منافقین، ضد انقلاب و سلطنت‌طلب با حمایت و سرمایه‌گذاری وسیع آمریکا، عربستان و انگلیس وجود دارد.


بیشتر بخوانید: 


انبارلویی اظهار کرد: از طرفی زیرساخت‌ها و شاهراه‌های اطلاعاتی و ارتباطی در جهان در تصرف آمریکا و غرب است و غربی‌ها در این حوزه سرمایه‌گذاری کلانی برای تأثیرگذاری بر سایر کشورها کرده‌اند. در فضای مجازی، به منزله صحنه اصلی نبرد، پلتفرم‌ها و پیام‌رسان‌های غربی جولان می‌دهند و در اثر غفلت‌ یا حتی خیانت دولت‌های قبل به اینستاگرام، تلگرام و واتساپ‌ پهنای باند داده شد و در مقابل حمایت چندانی از پیام‌رسان‌های داخلی نشد و با وجود تأکیدات و هشدارهای فراوان رهبر معظم انقلاب مبنی بر مدیریت فضای مجازی، اینها به بهانه عدم فیلتر کردن و حفظ آزادی، به اسب تروای دشمن اجازه وارد شدن بی‌محابا و آسان به کشور دادند.

عوامل مؤثر شکست فتنه جدید

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: به هر حال مجموعه‌ای از غفلت‌ها، جهل نسبت به پدیده جنگ شناختی و ادراکی و سرمایه‌گذاری وسیع دشمن در این زمینه باعث شده ما در این جنگ شناختی ناجوانمردانه مورد هجمه قرار بگیریم اما علیرغم سرمایه‌گذاری کلان دشمن در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای و فضای مجازی با هدف استحاله فرهنگی جوانان، مردم بصیر ایران و به ویژه نسل جوان مؤمن و انقلابی در برابر این هجوم پایداری کردند و فتنه جدید پس از حدود دو ماه با سر به زمین خورد.

وی تأکید کرد: در واقع شکست فتنه جدید به خاطر حضور فعال رسانه‌های انقلابی و جهاد تبیین از سوی نخبگان دلسوز و متعهد و نیروهای فرهنگی جبهه انقلاب بود که این  پیروزی بزرگ را علیرغم تلفات انسانی آن به ارمغان آورد.

جهاد تبیین، پروژه‌ای مقطعی نیست

انبارلویی درباره ضرورت نگاه به موضوع جهاد تبیین به منزله یک فعالیت و رسالت مستمر بر پایه بسیج عمومی نخبگانی، نه یک پروژه مقطعی، گفت: واقعیت این است که اکنون در مساجد، هیئات مذهبی، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و احزاب و گروه‌های سیاسی یک هم‌افزایی در امر جهاد تبیین شکل گرفته و با محوریت نخبگان حوزوی و دانشگاهی و ائمه جمعه و فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب سنگربندی درستی در برابر این جنگ ترکیبی دشمن ایجاد شده که به شکست آن انجامیده است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: در حقیقت امروز شاهد هستیم که نیروهای انقلابی و حامی نظام با ارتباط‌گیری با یکدیگر و ایجاد یک شبکه تبیینی در برابر شبکه‌‌بندی خبیث جبهه منافقان، کفار و مشرکان به خوبی ایستاده‌ و دشمنان را به عقب رانده‌اند، به نحوی که امروز در فضای مجازی شاهد تولید محتوای فوق‌العاده سنگین و مؤثری از سوی نیروهای انقلاب هستیم که رسواکننده محتواهای جعلی، دروغین و فریبکارانه جبهه دشمن است و این در ارتقای آگاهی مردم نسبت به اهداف پشت‌پرده دشمنان در توطئه اخیر بسیار کارساز و موفق بوده است.

انبارلویی تأکید کرد: به اعتقاد من نیروهای انقلاب در این مدت به خوبی متوجه خطرات برنامه‌های دشمن شده‌ و اکنون در جهت بسط ارتباطات و تقویت شبکه نیروهای محور انقلاب تلاش می‌کنند و این اقدامات حتماً هم جلوی تهاجم نرم دشمن را می‌گیرد و هم شبکه ارتباطی جبهه انقلاب را به یک ثبات و استحکام تعیین‌کننده می‌رساند.

تقویت شبکه ارتباطاتی جبهه انقلاب

انبارلویی درباره ضرورت ارتباط شبکه نیروهای انقلاب با مردم معترض و شنیدن سخنان آنها برای موفقیت امر جهاد تبیین گفت: گفت‌وگو و تبیین در فضای عمومی کشور در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مساجد و هیئات مذهبی وجود دارد اما فتنه جدید اهمیت گفت‌وگو را برای نیروهای انقلاب مضاعف کرد و آنها متوجه شدند فضای گفت‌وگو را باید در کشور گسترش دهند و محتواهای اسلامی، ایرانی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را در فضای مجازی و واقعی غنی‌سازی کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: اتفاقات اخیر کشور به رغم وقایع تلخ و ناگوار آن، یک نهضت روشنگری مردمی را در کشور به ویژه در دانشگاه‌ها و مدارس راه‌اندازی کرده که در مقابل این هجوم نابرابر ایستاده است. دولت و دستگاه‌های فرهنگی نیز باید برای تقویت این نهضت روشنگری عمل کرده و از نیروهای این جنبش حمایت کنند.

فاصله‌گیری مردم از اغتشاش 

وی ادامه داد:‌ آنچه مسلم است اعتراض مختصات خود را دارد و در چهل سال گذشته این فضای انتقاد و اعتراض در کشور در فضای عمومی و رسانه‌ها وجود داشته اما اغتشاش مرز مشخصی با اعتراض دارد که پشت سر آن سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و ضد انقلاب‌ها و منافقین و مجموعه دشمنان و سیلی‌خوردگان از انقلاب حضور دارند که در فاز اغتشاش ورود پیدا می‌کنند و مردم هم کاملاً این مرز مشخص را فهمیده‌اند و به همین دلیل وقتی فاز اغتشاش بر فاز اعتراض غلبه پیدا کرد از آن فاصله گرفتند.

انبارلویی بیان کرد: در ایران مردم سالاری دینی حاکم است و مردم در این فضا انتقادات، اعتراضات و پیشنهادات خود را مطرح می‌کنند اما وقتی همین مردم معترض متوجه طراحی‌‌های خطرناک دشمن برای کشور از جمله تجزیه ایران و به آشوب کشیدن کشور شدند، نه تنها مرز خود را با آنها مشخص کردند بلکه در مقابل آنها نیز ایستادند و همین عدم پیوستن مردم باعث شکست خوردن فتنه اخیر شد و خود طراحان اغتشاش نیز به این شکست اعتراف کردند و این جز با توجه به جهاد تبیین نمی‌توانست اتفاق بیفتد.

کد

انبارلویی در پایان اظهار کرد: در ادامه این مسیر نیز مجموعه جبهه انقلاب و نسل جوان انقلابی باید با تقویت پیوندهای خود با مردم جهاد تبیین را با جدیت بیشتری ادامه داده و توسعه دهند تا دشمنان اسلام و ایران برای همیشه ناامید شوند.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha