تقدیر رئیس ائتلاف پارلمانی الفتح عراق از ایران به خاطر حمایت از عراق
کد خبر: 4105967
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸

تقدیر رئیس ائتلاف پارلمانی الفتح عراق از ایران به خاطر حمایت از عراق

رئیس ائتلاف الفتح به مناسبت سالگرد اعلام پیروزی بر گروه تروریستی داعش در عراق از کمک‌های ایران و حزب‌الله لبنان در مبارزه با تروریست‌ها قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، هادی العامری، رئیس ائتلاف پارلمانی الفتح در بیانیه‌ای به مناسبت پنجمین سالگرد اعلام پیروزی بر گروه تروریستی داعش از احزاب سیاسی خواست تا از این مناسبت به منظور ساختن عراقی واحد و یکپارچه استفاده کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در این مناسبت بزرگ، ابتدا باید به احترام خون پاکی که برای عراق و عراقی‌ها ریخته شد و برای آن ارواح بلندی که به آسمان‌ عروج کردند و برای همه فداکاران تعظیم کرد.

رئیس ائتلاف الفتح با اشاره به نقش بزرگ آیت‌الله سیستانی مرجع دینی عراق و فتوای تاریخی ایشان در جهاد کفایی، از ملت عراق که به این فتوا لبیک گفتند، تقدیر و تشکر کرد و افزود: حشدالشعبی و سایر دستگاه‌های امنیتی بر عهد خود وفاددار بودند تا آنکه خداوند آن‌ها را بر دشمنانشان پیروز کرد.

هادی العامری در بخش دیگری از بیانیه خود به نقش شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در مبارزه با تروریسم اشاره و تصریح کرد: حمایت جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان از عراق به سلاح و تجهیزات نظامی محدود نبود؛ بلکه آن‌ها خون پاک فرماندهان و مستشاران خود را در این راه دادند تا با خون شهیدان عراقی آمیخته شود.

رئیس ائتلاف الفتح همچنین شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را بهترین نمونه از این اختلاط روحی و جسمی دانست و گفت که دولت و ملت عراق باید از این روز پیروزی برای ساختن عراقی یکپارچه و خالی از هرگونه فساد و تروریسم بهره جویند.

در همین راستا، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در صفحه توئیتر خود نوشت: دهم دسامبر همچنان به عنوان روز شجاعت و فداکاری عراق باقی خواهد ماند.

السودانی افزود: از مرجعیت دینی عراق بابت فتوایی که با راهنمایی‌های غیورانه آن همراه شد، تشکر می‌کنیم.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد. این گروه یک سوم خاک این کشور را اشغال کرده بود. برخی عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد فعال هستند که نیروهای مسلح عراق هم اکنون به مبارزه با آن‌ها ادامه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha