فعالیت ۴۳ مرکز مثبت زندگی در محلات اردبیل
کد خبر: 4036927
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

فعالیت ۴۳ مرکز مثبت زندگی در محلات اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: مراکز مثبت زندگی در اردبیل از ۳ سال پیش راه‌اندازی شده و در حال حاضر ۴۳ مرکز مثبت زندگی فعال است.

فعالیت ۴۳ مرکز مثبت زندگی در محلات اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، ۲۷ بهمن‌ماه، در نشست با مشاوران و مسئولان مراکز مثبت زندگی در اردبیل اظهار کرد: این مراکز سبب ایجاد اشتغال ۲۲۰ نفر در رشته‌های مرتبط از جمله ۱۶۰ مددکار شده است.

وی تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی برای کمک‌های پایه و عمومی شامل ۲۲ نوع خدمت راه‌اندازی شده‌اند تا خدمات سطح اول از جمله مددکاری، غربالگری بینایی و شنوایی، ژنتیک، شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی و جذب مشارکت‌های مردمی در منطقه زیر پوشش هر مرکز ارائه شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از اجرای طرح محرومیت‌زدایی در ۴۹ محله کم برخوردار این استان خبر داد و افزود: این محله‌ها در شهرستان‌های خلخال، پارس‌آباد، اردبیل و مشگین‌شهر مشخص شده که از این تعداد ۳۴ محله سهم بهزیستی، ۸ محله سهم کمیته امداد، ۴ محله سهم جمعیت هلال احمر و ۳ محله سهم ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است.

ستاری با اشاره به شناسایی نیازمندان واقعی در محله‌های پر آسیب با اجرای این طرح، بیان کرد: نیازمندان جا مانده در این قالب، از سوی دستگاه‌های متولی شناسایی و نسبت به رفع مشکلات و کاهش آسیب‌های احتمالی این محله‌ها اقدام خواهد شد.

وی توانمندسازی اجتماعی محله‌ها را از جمله مزیت‌های این طرح برشمرد و خاطر نشان کرد: با توانمندسازی محله‌های کم برخوردار و شناسایی آسیب‌های مربوط به اعتیاد، بیکاری، طلاق، معلولیت‌ها و کودک آزاری می‌توان گام‌های مؤثری در این راستا برداشت.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۴۳ مرکز مثبت زندگی در استان اردبیل عنوان کرد: این مراکز به عنوان بازوان اجرایی بهزیستی در محله‌ها هستند که خدمات پایه‌ای و سطح یک را ارائه می‌کنند که امید می‌رود تا پایان سال‌جاری ۶ مرکز دیگر هم به این تعداد اضافه شود.

انتهای پیام
captcha