کاهش فاصله طبقاتی و مقابله با رانت، دو مطالبه مهم امروز / به حاشیه شهرها رسیدگی شود + صوت
کد خبر: 4035866
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
آصفری در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

کاهش فاصله طبقاتی و مقابله با رانت، دو مطالبه مهم امروز / به حاشیه شهرها رسیدگی شود + صوت

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش فاصله طبقاتی و مقابله با رانت از اهداف انقلاب اسلامی است و اینکه این دو از مطالبات مهم مردم محسوب می‎شوند.

محمدحسن آصفری

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه عدالت اجتماعی یکی از موضوعات مهم و اساسی محسوب می‌شود که مردم 43 سال قبل برای تحقق آن انقلاب کردند، گفت: کاهش فاصله طبقاتی و مقابله با رانت از اهداف انقلاب اسلامی است و اینکه این دو شاخص مهم از مطالبات مهم مردم محسوب می‎شوند. به عبارت دیگر مردم انقلاب کردند که این فاصله طبقاتی کاهش پیدا کند و نابود شود؛ از دل شکاف اجتماعی معضلاتی بسیاری به وجود می‌آید. به‌عنوان مثال افرادی به ثروت و جایگاه دست پیدا خواهند کرد که این ثروت و جایگاه نتیجه زحمات و تلاش آنها نیست، بلکه نتیجه رانت و شکاف اجتماعی حاکم بر جامعه است.

وی افزود: امروز متأسفانه شاهد هستیم آنهایی که در مسئولیت‌های مختلف قرار دارند از انواع و اقسام بیمه‌های بهداشت و درمان طلایی برخوردارند اما آن کسی که به هیچ سازمان و نهادی وابسته نیست، از کمترین حمایت‌های درمانی و بهداشتی برخوردار است و همین فرد اگر با بیماری خاصی مواجه شود با مشکل جدی در حوزه درمان و استفاده برخورداری از پوشش بیمه‌ای مواجه خواهد شد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت باید به حاشیه‌ شهرها بیش از نقاط دیگر رسیدگی داشته باشد؛ در حاشیه شهرها امکانات اندکی وجود دارد و مردم کمتربرخوردار در این مناطق زندگی می‌کنند. این در حالی است که کشور متعلق به همه مردم است حتی چه آنهایی که در پایتخت زندگی می‌کنند و چه آنهایی که در حاشیه شهرها، مرزها و سایر شهرها و روستاهای دورافتاده حضور دارند، لذا تمام ثروت کشور باید به‌طور عادلانه میان مردم تقسیم شود.

آصفری با بیان اینکه رانت و قدرت چانه‌زنی جلوتر از منطق حرکت کرده است، گفت: آنهایی که قدرت و مسئولیتی دارند تمام تلاششان این است به منطقه‌ای رسیدگی بیشتر داشته باشند که به آنجا تعلق دارند و تمام قدرت چانه‌زنی خود را در این راستا به کار می‌گیرند. اگر رانت و نگاه گزینشی وجود نداشت قطعاً باید این قدرت چانه‌زنی برای تمام کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت.

آصفری بیان کرد: اگر بخواهیم قیاسی میان عدالت اجتماعی بعد از انقلاب اسلامی با دوره پهلوی داشته باشیم، تفاوت چشم‌گیری میان این دو وجود دارد اما طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی اقداماتی که در این 43 سال برای تحقق عدالت اجتماعی صورت گرفته کافی نیست و هنوز هم نتوانسته‌ایم شعار اصلی انقلاب که همان رفع تبعیض و ناعدالتی است را محقق سازیم.

به گفته نماینده مردم اراک در مجلس یازدهم، فاصله طبقاتی، اشرافی‌گری، فقر، فساد و تبعیض چالش‌های مهمی هستند که انقلاب اسلامی را در ادامه مسیر با خطر مواجه خواهند ساخت.

آصفری در پایان اظهار کرد: در حوزه صنعت و اقتصاد باید مانع خام‌فروشی شد و همچنین از قدرت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای تولید سرمایه و ایجاد اشتغال بهره برد.

کد
انتهای پیام
captcha