هشدار انصارالله نسبت به افزایش تعداد کودکان یمنی مبتلا به سرطان
کد خبر: 4034115
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

هشدار انصارالله نسبت به افزایش تعداد کودکان یمنی مبتلا به سرطان

انصارالله یمن ضمن هشدار نسبت به افزایش شمار کودکان مبتلا به سرطان در این کشور، بر لزوم فراهم کردن امکان سفر بیماران جهت درمان و تسهیل دریافت داروهای ضروری تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسپوتنیک عربی، طه المتوکل، وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن در همایشی به مناسبت روز جهانی سرطان که در صنعا برگزار شد، گفت: این روزها یمن با تلخی شدیدی به دلیل افزایش شمار بیماران به دنبال حملات متجاوزان ائتلاف سعودی بر کشورمان روبه‌رو است.
 
وی افزود: بیش از 60 هزار مورد در مراکز درمان سرطان با کمبود دارو، تجهیزات پزشکی و تشخیصی هستند و کودکان مبتلا به سرطان خون به شکل سرسام آوری رو به افزایش هستند.
 
المتوکل افزود: بیش از 3 هزار کودک در یمن به سرطان مبتلا بوده و در اثر محاصره در معرض مرگ هستند و همچنین بیش از 2 هزار کودک به بیماری‌های دیگر مبتلا هستند که از دریافت امکانات پزشکی لازم محروم‌اند.
 
وی توضیح داد: فرودگاه صنعا بسته است و بیماران نمی‌توانند برای درمان از کشور خارج شوند. همچنین به دلیل محاصره یمن، ورود دارو و لوازم پزشکی به کشور ممنوع است.
 
المتوکل با تأکید بر لزوم وارد کردن پزشکی هسته‌ای به یمن، ائتلاف عربی را به جلوگیری از ورود مواد رادیو اکتیو برای درمان بیماری سرطان متهم کرد و از سازمان ملل متحد خواست تا بر وارد کردن این مواد به کشور نظارت داشته باشد.
 
حدود 7 سال است که یمن درگیری جنگی نابرابر از سوی ائتلاف متجاوز سعودی ـ اماراتی است و این جنگ بر بخش درمان این کشور تأثیر گذاشته است و این کشور از کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی به شدت رنج می‌برد.
 
بر اساس گزارش سازمان ملل متحد در نوامبر گذشته، درگیری‌های یمن از زمان شروع آن در ماه مارس 2015 میلادی تا کنون موجب کشته شدن 377 هزار یمنی شده است.

انتهای پیام
captcha