محکومیت اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره کنسولگری آمریکا در قدس شریف
کد خبر: 4011406
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷

محکومیت اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره کنسولگری آمریکا در قدس شریف

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه اظهارات نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر خودداری از افتتاح کنسولگری آمریکا در بیت‌المقدس را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، این وزارت در بیانیه‌ای تصریح کرد که اظهارات بنت چالشی آشکار در برابر تصمیم‌های دولت آمریکا و سیاست اعلام‌شده آن است.

بنت در اظهارات روز شنبه خود گفت: کنسولگری آمریکا برای ارائه خدمات به فلسطینی‌ها در بیت‌المقدس جایی نخواهد داشت و افزود که ما موضع خود را شفاف و بدون نمایش بیان می‌کنیم: بیت‌المقدس پایتخت اسرائیل است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین این اظهارات را محکوم کرد و گفت: «اعتبار مواضع دولت آمریکا و جامعه جهانی در خطر است». او از ایالات‌متحده خواست تا با بازگشایی کنسولگری مواضع و تصمیمات خود را عملی کند.

حسین آل الشیخ، یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح در صفحه توییتر خود نوشت «اظهارات بنت درباره کنسولگری آمریکا در بیت‌المقدس چالشی برای دولت رئیس‌جمهور آمریکا است».

اظهارات بنت درباره کنسولگری آمریکا در بیت‌المقدس شرقی چالشی جدید از سوی دولت اسرائیل برای دولت بایدن است که چندین بار تاکنون تصمیم خود را مبنی بر افتتاح کنسولگری آمریکا در بیت‌المقدس شرقی اعلام کرده است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، کنسولگری را در سال 2019 تعطیل کرد و پس از انتقال آن از تل‌آویو به بیت‌المقدس، آن را به بخشی از سفارت آمریکا تبدیل کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا بیش از یک‌بار در ماه‌های اخیر گفته است که تصمیم به بازگشایی کنسولگری خود دارد که وظیفه هماهنگی روابط با فلسطینی‌ها را بر عهده دارد.

فلسطینی‌ها از تصمیم دولت آمریکا برای بازگشایی کنسولگری استقبال کردند و خواستار اجرای سریع این تصمیم شدند.

انتهای پیام
captcha