افشاگری داماد ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس
کد خبر: 4074777
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

افشاگری داماد ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس

جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا فاش کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی علاقه‌ای به انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس نداشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از شهاب نیوز، جرد کوشنر، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و دامادش فاش کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی مشتاق انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس نبوده و ترامپ به لغو این تصمیم فکر کرده بود.

بر اساس کتاب کوشنر که آنطور که وب‌سایت عبری Walla گزارش داده است در 23 ماه آینده میلادی منتشر خواهد شد، ترامپ در نظر داشت طرح خود برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل و انتقال سفارت به این شهر را پس از اینکه احساس کرد که نتانیاهو علاقه‌ای به این اقدام ندارد لغو کند. بر اساس کتاب کوشنر، ترامپ طی مکالمه تلفنی خود با نتانیاهو در 5 دسامبر 2017، یک روز قبل از اعلام به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، تصمیم خود را به اطلاع نتانیاهو رسانده بود.

کوشنر در ادامه نوشته است که نتانیاهو گفت اگر ترامپ بخواهد از این اقدام حمایت می‌کند، اما به نظر نمی‌رسید نتانیاهو از این اقدام خیلی هیجان‌زده باشد. کوشنر خاطرنشان می‌کند که ترامپ فکر می‌کرد نتانیاهو به خوبی صدای او را نشنیده یا حرف‌های او را متوجه نشده است. او دوباره آن‌ حرف‌ها را برای او تکرار کرد و به او گفت که وقتی زمانش رسید، انتظار دارد نتانیاهو پشت میز مذاکره بنشیند و با فلسطینی‌ها به توافق برسد اما ـ آنطور که کوشنر می‌گوید ـ حتی در بار دوم، نتانیاهو اشتیاقی نشان نداد و این زمانی بود که ترامپ دچار تردید شد که آیا تصمیم درستی گرفته است یا خیر.

کوشنر اشاره می‌کند که ترامپ از نتانیاهو پرسید چرا باید ریسک کند و سفارت را به بیت‌المقدس منتقل کند، در صورتی که این تصور را دارد که برای نخست‌وزیر اسرائیل مهم نیست و به او گفت: «عزیزم، فکر می‌کنم تو مشکلی داری».

انتهای پیام
captcha