یک مبلغ و 11 روستا/ لذت کار در روستاها در جای دیگر نیست
کد خبر: 3675901
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

یک مبلغ و 11 روستا/ لذت کار در روستاها در جای دیگر نیست

گروه شهرستان‌ها: روحانی روستای باشتین راحتی زندگی شهرنشینی را رها کرده و به همراه خانواده به روستای باشتین سبزوار آمده است؛ این مبلغ که کار تبلیغی را به صورت همزمان در 11 روستا انجام می‌دهد، معتقد است لذت کار در این مناطق در جای دیگر وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، تبلیغ دین، به معنای رساندن پیام‌های خداوند به بندگان، در مرحله نخست بر عهده پیامبران و اوصیاء آنان و در مراحل بعد بر دوش عالمان دین گذاشته شده است. بر اساس آنچه که تبلیغ در اختیار عالمان دینی قرار می‌دهد، آنها می‌توانند با بهره گرفتن از بسترهای سنتی و قدیمی مانند مساجد، بقاع متبرکه، امامزادگان و یا بسترهای نوین مانند فضای سایبری، آموزه‌های دینی را در زمینه‌های مختلف در اختیار جهانیان قرار دهند.

یک مبلغ و 11 روستا/ لذت کار در روستاها در جای دیگر نیست
قرآن کریم بهترین و برترین سخن را دعوت به خداوند می‌‌داند: «وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلاً مِّمَّن دَعَا إِلَى اللهِ وَعَمِلَ صَلِحًا و َقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ؛ و کیست خوشگفتارتر از آن کس که به سوی خدا دعوت نماید و کار نیک کند؟ و گوید: من ‌‌[در برابر خدا] از تسلیم شدگانم.»
برای رساندن پیام الهی گاهی نیاز به هجرت و تحمل مشقت‌ها و رنج‌هایی است که از زندگی شهرنشینی فاصله دارد، باید گاهی بر روی هوا و هوس و آرزوها پا گذاشت و در روستاها در کنار مردمی خونگرم و دوست‌داشتنی حضور یافت؛ حجت‌الاسلام محمد ایمانی‌تبار نیز یکی از افرادی است که سختی حضور در روستا را به جان خریده تا بتواند قدمی کوچک در مسیر تبلیغ دین بردارد.
یک مبلغ و 11 روستا/ لذت کار در روستاها در جای دیگر نیست
وی از آخرین ماه پائیز 93 کارش را با تمام سختی‌ها و مشکلات زندگی در روستا شروع کرده و به همراه خانواده از شهر راهی این دیار شده و در کنار مردم خونگرم این روستا در حال تبلیغ دین اسلام و در حال انجام فعالیت‌های قرآنی از جمله تربیت حافظان و قاریان قرآنی است تا باقیات‌الصالحاتی ابدی برای خود مهیا کند. البته نا گفته نماند که خانه عالم این روستا نه کنتور برقی دارد و نه گاز لوله‌کشی.

حجت‌الاسلام محمد ایمانی تبار، روحانی طرح هجرت روستای باشتین در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: در طول هفته با برنامه‌ریزی انجام شده در ساعات مختلفی در مسجد روستا و مکتب‌الزهرا(س) کلاس‌های مختلف آموزش و حفظ قرآن دایر است.
وی با اشاره به کمک‌های همسرش در برگزاری کلاس‌های مختلف فرهنگی و قرآنی، تصریح کرد: همسرم مدیریت و آموزش کلاس‌های خواهران را در رشته‌های حفظ، قرائت و تجوید قرآن و آموزش احکام را بر عهده دارد.

یک مبلغ و 11 روستا/ لذت کار در روستاها در جای دیگر نیست
این روحانی مبلغ با بیان اینکه در سه سال گذشته از طرف مسئولان و مردم روستا مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفته است، گفت: طی دو سال اخیر موفق به کسب رتبه دوم و رتبه اول هسته‌های فرهنگی برتر شدیم.
حجت‌الاسلام ایمانی تبار با تاکید بر اینکه مدیریت و آموزش پنج کلاس آموزش قرآن برای نونهالان، نوجوانان و جوانان را در زمان‌های مختلف بر عهده دارد که برخی از آنها در روستاهای مجاور قرار گرفته است، ابراز کرد: در این منطقه به دلیل نبود روحانی و مبلغ کافی برای ارائه خدمات فرهنگی و رفع نیازهای ضروری به مردم در 11 روستا در حال رفت و آمد هستم.

یک مبلغ و 11 روستا/ لذت کار در روستاها در جای دیگر نیستیک مبلغ و 11 روستا/ لذت کار در روستاها در جای دیگر نیست
وی افزود: به دلیل نیاز روستاها به مبلغ دینی و نیاز مردم به برنامه‌های فرهنگی دینی قدم در این راه گذاشتم و امید دارم با قبولی حق تعالی اجری اخروی داشته باشد.
روحانی طرح هجرت باشتین با اشاره به اینکه خانه عالمی که در آن ساکن هستند برق ندارد و از خانه همسایه انشعاب گرفته‌اند، اظهار کرد: زندگی در روستا برای شهرنشینان از جمله همسرم که تمام امکانات شهر نشنیی را رها کرده‌اند، سخت است.
وی به قطعی آب در برخی از زمان‌ها اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم از مشکلات بگوییم زیاد است ولی کار برای خدا در این روستاها شیرینی و لذتی دارد که در جای دیگری پیدا نمی‌شود.

علی اکبر ملکی

captcha