کرسی تفسیر قرآن در آزادشهر برگزار شد
کد خبر: 3624013
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

کرسی تفسیر قرآن در آزادشهر برگزار شد

گروه جلسات و محافل: کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم در آزادشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دویست و چهارمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم، با حضور تعدادی از مسئولان و مردم قرآن‌دوست شهر آزادشهر در مصلای خاتم‌الانبیاء(ص) برگزار شد.
این مراسم با قرائت دسته جمعی دعای سلامتی امام زمان(عج) آغاز شد و در ادامه مهدی جعفری از قاریان جوان شهرستان رامیان به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت و در ادامه این جلسه بخشی از زندگینامه، سیره اخلاقی و فرازی از وصیتنامه شهید سرافراز حسین نوری، شهید شاخص این جلسه قرائت شد.
سپس سیدمحمد حسینی‌واعظ، پژوهشگر قرآنی به بیان نکات تفسیری آیات تلاوت شده و در ادامه به بیان اهمیت و اولویت اصول اعتقادی و تاثیر آن بر کیفیت اعمال انسان براساس آیات قرآن پرداخت.
وی با استناد به ویژگی بارز سوره‌های مکی که پرداختن به اعتقادات و اخلاقیات است در مقابل سور مدنی که به احکام و پرداختن به مسائل اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و البته باز هم مسائل اعتقادی است، گفت: حضرت محمد(ص)، ۱۳ سال در مکه اولویت را به اصول اعتقادات دادند و این نشان می‌دهد ما نیز باید با پرداختن به اعتقادات خود و فرزندان و جامعه، پایه‌های ایمانی خود را تقویت کنیم.
یادآور می‌شود، اعطای لوح یادبود به خانواده شهید شاخص محفل، قرائت دعای ختم قرآن از جمله بخش‌های پایانی برنامه‌های دویست و چهارمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم بود.

captcha