چهل‌و‌نهمین کرسی تلاوت قرآن در علی‌آباد ‌کتول برگزار شد
کد خبر: 3497226
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

چهل‌و‌نهمین کرسی تلاوت قرآن در علی‌آباد ‌کتول برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: چهل‌ونهمین کرسی تلاوت قرآن با عنوان «ضیافت نور» در علی‌آباد کتول برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، چهل‌و‌نهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم با برگزاری جشن میلاد حضرت امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل(ع) و امام زین‌العابدین(ع) و گرامیداشت مقام پاسداران و جانبازان، 21 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.
این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مصلای امام رضا(ع) علی‌آباد کتول آغاز شد و سپس دعای سلامتی امام زمان(عج)، فرازهایی از دعای توسل جمع‌خوانی شد و در ادامه حسین زارع‌بیدکی و رضا رنجبر از قاریان شهر گنبدکاووس به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند.
بیان زندگینامه، سیره اخلاقی و فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمدعلی ایمانی»، شهید شاخص جلسه از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی بود. سپس علی‌اصغر زنگانه، مدیر اجرایی این کرسی تلاوت و تفسیر قرآن با اشاره به آیات ابتدایی سوره مؤمنون به ارائه مباحث تفسیری در خصوص راه‌های رسیدن به رستگاری پرداخت.
وی با تبیین معنای «فلاح» در زبان عرب، افزود: اگر بخواهیم بذر و دانه به ثمر رسیده ذات اقدس الهی باشیم، باید حائز ویژگی‌های مؤمنون باشیم که بر اساس آیات ابتدایی سوره مؤمنون این ویژگی‌ها شامل خشوع در نماز، دوری از‌ کارهای بیهوده، پرداخت زکات و اقتصاد پاک و مقاومتی، پاکدامنی، امانتداری، وفای به عهد و مراقبت بر نمازها و اوقات آنها است.
اعطای لوح یادبود به برادر همنام شهید شاخص جلسه، اعطای هدیه به پاسداران و جانبازان حاضر در جلسه، قرعه‌کشی میان حاضر در جلسه پایان بخش این برنامه معنوی بود.
یادآور می‌شود، این کرسی تلاوت سه‌شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول و سایر مراکز قرآنی و مردم قرآن دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌شود.
captcha