برگزاری مراسم افتتاح پروژه‌های حاشیه شهر مشهد با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری
کد خبر: 3473726
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
صبح امروز صورت گرفت؛

برگزاری مراسم افتتاح پروژه‌های حاشیه شهر مشهد با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری

گروه اجتماعی: مراسم افتتاح پروژه‌های شهرداری مشهد و سپاه امام رضا(ع) در حاشیه شهر مشهد، صبح امروز، 18 بهمن‌ماه، با حضور آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم افتتاح پروژه‌های شهرداری مشهد و سپاه امام رضا(ع) در حاشیه شهر مشهد، صبح امروز، 18 بهمن‌ماه، با حضور آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.

آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بسیار مبارک است که در این ایام فرخنده شاهد آغاز و افتتاح پروژه‌های عمرانی در حاشیه شهر مشهد به دستور مبارک رهبر معظم انقلاب هستیم.

آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی با بیان اینکه مشهد شهر امام رضا(ع) بوده و مردم این شهر افتخار همسایگی با هشتمین نور امامت و ولایت دارند، گفت: رهبر معظم انقلاب پس از دریافت گزارشات وضعیت حاشیه شهر مشهد امر فرمودند تا امام جمعه مشهد مسئولیت رسیدگی به امور مربوط به حاشیه شهر را برعهده بگیرند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ایشان با دست خالی و همکاری دیگر مسئولان این شهر اقداماتی را در این حوزه انجام دادند که خوشبختانه امروز شاهد بهتر شدن وضعیت حاشیه شهر مشهد هستیم، امیدوارم این اقدامات افزایش پیدا کند و شاهد بهتر شدن این اوضاع باشیم.

در ادامه سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده‌کل سپاه انقلاب اسلامی ایران، نیز ضمن تبریک فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد پیر وزی انقلاب اسلامی و با اشاره به شهادت شهید قاجاریان، گفت: امروز شهر مشهد میزبان یک فرد شجاع و شهید والا است که در جبهه مقاومت اسلامی در حلب و در عملیات اخیر آزادسازی به شهادت رسیده است.  

وی ادامه داد: من افتخار دارم که امروز در این مجلس شریف در حضور شما هستم، و تشکر می‌کنم از تلاش‌های ارزنده و اقدامات مفیدی که تا این لحظه برای رفع محرومیت و ایجاد خدماتی موثر و مفید در حاشیه شهر مشهد صورت گرفته است.

سردار سلامی تاکید کرد: ما به عنوان خادم و خدمت‌گذار مردم مسلمان ایران اعلام می‌کنیم که همه وجود و توان خود را به کار می‌گیریم تا گرد وغبار محرومیت از این مناطق زدوده شود زیرا به فرمان رهبری وارد شدیم و تا رفع کامل آن خارج نخواهیم شد.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، نیز عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران در 37 سال پیش با رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت و با پیمان مردم به پیروزی رسید امروز نیز با پیمان و همکاری مردم بسیاری از مشکلات را می‌توان حل کرد.

رشیدیان با بیان اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بزرگ‌ترین افتخار خود را خدمت به مردم می‌دانند، اظهار کرد: اگر بخواهیم ارزش‌های این انقلاب تداوم پیدا کند نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم.

استاندار خراسان رضوی به تأکید رهبر معظم انقلاب در تمامی سخنانی خود به رسیدگی به مشکلات مردم حاشیه شهر و روستاها ادامه داد: امسال که با شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده است، دستگاه‌های مختلف در حوزه‌های اجرایی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زحمات بسیار زیادی را برای این ملت کشیده‌اند.

وی ادامه داد: امیدواریم هر آنچه تاکنون در این راستا انجام شده به فضل الهی و عنایت امام رضا(ع) ادامه پیدا کند و شاهد توسعه و رفع مشکلات مردم حاشیه شهر مشهد باشیم، هم‌اکنون نیز برای حل مشکلات حاشیه شهر مشهد اقداماتی در موضوعات ستادی و راهبردی در حال انجام بوده که امیدواریم هر چه زودتر شاهد بهبود وضعیت این مناطق باشیم.

رشیدیان یادآور شد: بسته ساماندهی حاشیه شهر مشهد با کمک صاحب‍‌نظران و نخبگان تدوین و به وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارائه شده که اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرایی شدن این بسته دو هزار و 160 میلیارد تومان برآورد شده است.

در بخش دیگری از این برنامه حجت‌الاسلام حسن‌علی اخلاقی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ملت ایران در مسیر اهداف بلند انقلاب همیشه در صحنه حضور داشته است.

حجت‌الاسلام اخلاقی با بیان اینکه امروز مشهد پناهگاه و مرجع تمام شیعیان و مسلمانان جهان است، گفت: سالیانه بیش از 25 میلیون زائر در این شهر حضور پیدا می‌کنند که از این تعداد سه میلیون زائر غیر ایرانی هستند، بنابراین اقتضاء می‌کند شهری را در شأن و منزلت امام رضا(ع) به وجود بیاوریم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: شورای اسلامی شهر مشهد به اولویت قرار دادن رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار در تلاش است تا بخشی از مشکلات این مردم مومن و همیشه در صحن این مناطق را برطرف کنند.

غلامحسین صاحبی، عضو شورای شهر مشهد نیز در ادامه عنوان کرد: شورای چهارم نگاه ویژه‌ای به سمت مناطق کم برخوردار دارد، زیرا این مناطق و مشکلات این مردم از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با آغاز شورای چهارم، کمیسیون ویژه‌ رسیدگی به حاشیه شهر مشهد آغاز به کار کرد و موضوع حاشیه شهر را به صورت جدی مورد پیگیری قرار داد که در نهایت ما توانستیم بخشی از خلأهای فرهنگی حاشیه شهر را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به مشکلات کال کشف‌رود، گفت: سال‌های متعدد کال کشف‌رود مشکلاتی را برای مردم مشهد به وجود آورده بود که خوشبختانه شهرداری مشهد عملیات اجرایی ساماندهی این پروژه را از یک سال پیش آغاز کرده است؛ خوشبختانه امروز دولت 160 میلیارد برای ساماندهی این اعتبار اختصاص داده که این اعتبار در جهت سرعت بخشی این پروژه خواهد بود.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد، نیز در این مراسم عنوان کرد: عنایت رهبر معظم انقلاب امروز شامل حال تمام آحاد ملت مخصوصا مردم انقلابی و شهیدپرور شهر مشهد شده است.

وی با بیان اینکه به دستور ویژه و خاص رهبر معظم انقلاب طرح ساماندهی مناطق حاشیه شهر مشهد آغاز شد و ستاد ساماندهی رسیدگی به این امور بعد از یک سال و نیم خدمات موثری را در حوزه‌های مختلف انجام داد، ابراز کرد: عنایت خاص رهبر معظم انقلاب به توسعه و ترویج فرهنگی و خدماتی به مردم حاشیه شهر مشهد سبب آغاز و بهره مندی از پروژه‌ها شده است.

در بخش دیگری از این مراسم سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد، گفت: رهبرمعظم انقلاب در رابطه با مددرسانی به حاشیه شهر مشهد مسئولیت امر را به امام جمعه مشهد سپردند و مجموعه‌ای از مدیران استانی و متولی حاشیه شهر نیز با تمام توان و اخلاص تلاش کردند تا لبخند رضایت را بر لبان رهبری جاری کند.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد با همکاری سپاه انقلاب اسلامی،
سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و هدایت‌های شورای ولایت‌مدار و بسیجی مشهد گام‌های بلندی برداشته است که در نهایت امروز 58 پروژه بالغ بر اعتباری بیش از 270 میلیارد تومان با هدف رفع مشکلات مردم حاشیه شهر مشهد افتتاح شد.
captcha