بیست و یکمین کرسی تلاوت قرآن با عنوان «ضیافت نور» در علی‌آباد کتول برگزار شد
کد خبر: 3402784
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

بیست و یکمین کرسی تلاوت قرآن با عنوان «ضیافت نور» در علی‌آباد کتول برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: بیست و یکمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن با عنوان «ضیافت نور» در علی‌آباد کتول برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بیست و یکمین جلسه هفتگی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم با عنوان «ضیافت نور» در علی‌آباد کتول‌ شب گذشته، پنجم آبان‌ماه برگزار شد.

این مراسم که همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، امام جمعه شهرستان در مصلای امام رضا(ع) علی‌آباد کتول آغاز شد، در ادامه دعای سلامتی امام زمان(عج) به همراه فرازهایی از دعای توسل به صورت جمعی خوانده شد.

سپس قاریان استانی محمد میرزائی و محمد حیدری‌مفرد و سیدمحمد حسینی‌واعظ، مبتکر طرح اجرای کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در شهرستان آزادشهر آیاتی از قرآن را تلاوت کردند و در ادامه مداح استانی حسین مظلومی به مدیحه‌سرایی پرداخت.

این جلسه مزین به نام شهید «عباسعلی زنگانه» بود. در بخش دیگر این برنامه علی‌اصغر زنگانه، مدیر اجرایی ضیافت نور شهرستان علی‌آباد کتول با طرح موضوع «مهندسی قرآن برای سبک زندگی و بدون ایراد و ریب بودن آن برای هدایت» درباره برخی از آداب تلاوت قرآن به ارائه مباحث تفسیری پرداخت.

اهدای لوح یادبود به خانواده شهید شاخص این هفته، قرعه‌کشی و اجرای برنامه توسط نونهالان حاضر در جلسه‌ای که طی برپایی این محفل نورانی در مهد قرآنی گل‌های بهشتی مجاور این کرسی نورانی بودند از دیگر برنامه‌های انجام شده بود.

یادآور می‌شود، این کرسی سه‌شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز مغرب و عشا، با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آبادکتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، مراکز قرآنی و مردم قرآن دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌شود که با اجرای خدماتی همچون مهد قرآنی ونگهداری نونهالان حاضر در جلسه تا کنون توانسته علاقه‌مندان قرآنی زیادی را به خود جذب کند.

captcha