اکتفای صرف به لفظ و قرائت، اهداف عالیه قرآن را میسر نمی‌کند + فیلم
کد خبر: 2895966
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
پیام علامه جوادی‌آملی به مسابقات سراسری قرآن:

اکتفای صرف به لفظ و قرائت، اهداف عالیه قرآن را میسر نمی‌کند + فیلم

گروه فعالیت‌های قرآنی: آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در پیامی که به صورت تصویری در مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن پخش شد، فرمودند: اگر چنانچه فقط به لفظ و قرائت قرآن اکتفا شود نخواهیم توانست به اهداف عالیه قرآن و تربیت معانی آن دست یابیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مراسم افتتاحیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که صبح امروز ششم اسفند در تبریز برگزار شد،‌ پیام آیت‌الله العظمی جوادی آملی به صورت ویدئویی به این مسابقات پخش شد.

این مرجع تقلید شیعیان در بخشی از این پیام گفتند: قرآن کریم کلام خدا بوده و از متکلم خارج نشده و اگر کسی الهی بود، می‌تواند به مقصد الهی برسد و اگر کسی قرآن پژوه باشد می‌تواند به معارف قرآن دست یابد، اهل بیت(ع) هم قرآن ناطق هستند و سخنان مهمی در این راستا دارند.
ایشان در بخش دیگری از این پیام جهان را جلوه خدای مهربان عنوان کرده و افزوده‌اند: حضرت امیر(ع) در مورد قرآن کریم هم در نهج‌البلاغه فرمایشات مهمی دارند و در آنجا بیان داشته‌اند ذات اقدس الهی بر بندگانش تجلی یافته است.
این مفسر بزرگ قرآن کریم در ادامه سخنان خود در این پیام تصویری با اشاره به اثرگذاری تعالیم بلند قرآنی در تجلی بر بندگان الهی بیان کردند: قرآن کریم حبل متین و استوار و ناگسستنی است که یک طرف آن به دست لطف الهی و طرف دیگر آن به دست بشری است.
ایشان همچنین در بخش پایانی سخنان خود که به صورت ویدئویی در محل برگزاری مراسم افتتاحیه پخش می‌شد، گفتند: باید کوشش کرد تا هم معانی و الفاظ قرآن کریم در جامعه جلوه پیدا کند و هم معانی لطیف آن در جامعه متجلی شود. اگر چنانچه فقط به لفظ و قرائت قرآن کریم اکتفا شود نخواهیم توانست به اهداف عالیه قرآن و تربیت معانی آن دست یابیم.

captcha