برگزاری دو همایش و راه‌اندازی دانشکده قرآنی تبریز در ایام برپایی مسابقات قرآن
کد خبر: 2895894
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
شهاب‌الدین حسینی بیان کرد:

برگزاری دو همایش و راه‌اندازی دانشکده قرآنی تبریز در ایام برپایی مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر ستاد عالی سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مراسم افتتاحیه این مسابقات در تبریز گفت: در زمان برپایی این مسابقات علاوه بر برگزاری دو همایش قرآنی، دانشکده قرآنی تبریز نیز راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی،‌ در مراسم افتتاحیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سخنانی گفت: با عنایت حضرت حق تحت توجهات محرم‌سرای اسراء و اهل بیت مکرم او خاصه حضرت مهدی(عج) از بهار انقلاب تا بهار طبیعت با بهار قرآن دلهایمان را بهاری کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه یک ماه زودتر از زمان آغاز مسابقات بهار دل‌ها به استقبال بهار رفته‌ایم،‌ افزود: این استقبال از میلاد زینب(س) تا شهادت کوثر بی کرانه قرآن در تبریز لبریز از قهرمانی و ایثار و زادگاه علامه طباطبایی آغاز شد تا میزبان مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم به عنوان ‌بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و قرآنی ایران باشیم.
دبیر ستاد عالی سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد: تا امروز که روز برپایی مراسم افتتاحیه این مسابقات است بیش از 180 محفل انس با قرآن کریم را در جای جای استان آذربایجان شرقی برگزار کرده‌ایم و بیش از 200 محفل قرآنی را برگزار خواهیم کرد.
مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی تصریح کرد:‌ در حاشیه این رویداد بزرگ قرآنی، دو همایش بزرگ با عناوین «قرآن و شهریار» و «قرآن و علامه طباطبایی» برگزار خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه علاوه بر آن دو همایش افتتاحیه رسمی دانشکده علوم قرآنی تبریز را در زمان برپایی این مسابقات خواهیم داشت، تصریح کرد:‌ برگزاری این همایش‌ها و نیز راه‌اندازی دانشکده قرآنی تبریز هدیه این مسابقات به استان خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در این ایامی که مسابقات قرآن در جریان است و شرایط برای بالا رفتن از پله‌های معنوی تا به قله کمال و معرفت رسیدن فراهم است به قرآن که حافظ و حمایتگر انسان است، دل ببندیم و حیف باشد به چیزی غیر از آن دل خوش بداریم؛ چرا که با استعانت از این سرچشمه نورانیت و با تدبر و توجه و حفظ و قرائت آن خود را از شر آفات زمانه ایمن بخشیده تا رهرو ائمه هدی که خود قرآن ناطق بودن باشیم.
دبیر ستاد عالی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ادامه با اشاره به یکی از سخنان امام صادق(ع) در مورد قرآن، گفت:‌ این امام همام در مورد قرآن کریم می‌فرمایند اگر مرگ گریبانگیر اهل مغرب و مشرق شود بعد از آنکه قرآن با من است هرگز وحشت نخواهم کرد،‌ بنابر این باید گفت مرا امید وصال تو زنده می‌دارد وگر نه هر دمم از هجر توست بیم هلاک.
حسینی در ادامه، مسابقات قرآن را تجلی‌گاه شکفتن غنچه‌های قرآنی عنوان و بیان کرد: مسابقات قرآن محلی برای شکفته شدن غنچه‌های قرآنی در باغ گلهاست و امیدواریم این شکوفایی در این مسابقات شکل بگیرد. قرآن به حقیقت صدای سخن عشق است که نسیم حیات طیب را به مشام جان می‌کشاند.
پایان بخش سخنان دبیر ستاد عالی مسابقات سراسری قرآن در سی و هفتمین دوره به تشکر از مسئولان استانی و کشوری مسابقات اوقاف و افرادی که برای برپایی این مسابقات و نیز اهدای میزبانی به استان آذربایجان شرقی تلاش کرده‌اند اختصاص داشت.
مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی سخنان خود را با بیان اشعاری زیبا در وصف قرآن آغاز و با اشعاری در همین زمینه خاتمه داد.

captcha