دولت بحرین به درخواست‌ها برای آزادی شیخ سلمان احترام بگذارد/ تقدیر از رزمایش ارتش
کد خبر: 2667308
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
کاظم صدیقی:

دولت بحرین به درخواست‌ها برای آزادی شیخ سلمان احترام بگذارد/ تقدیر از رزمایش ارتش

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران، خواستار آزادی شیخ سلمان توسط دولت بحرین شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: فراموش نکنیم که خداوند همه هستی ماست و فراموشی خدا موجب فسق می‌شود. گاهی من برخودم می‌لرزم که ما چقدر خدا را یاد می‌کنیم؟ دوری از خدا ما را به منطقه جهنم نزدیک می‌کند. دشمن بیرونی و درونی را هم نباید فراموش کنیم. استکبار دشمن همیشگی شماست و قصد جان، آبرو و استقلال شما را دارد و این انقلاب و نظام مورد هدف استکبار است.
خطیب جمعه این هفته تهران تأکید کرد: صهیونیسم جهانی ریشه شر در عصر ماست و شیاطین دلارهایشان را خرج تکفیری‌ها می‌کند. دشن را نباید حقیر شمرد. در رأس دشمنانی که نباید از یاد ببریم نفس اماره است. نفس، ما را وسوسه کرده و ما را به باتلاق مادی‌گری می‌کشاند.
وی افزود :در این خطبه اولین مطلبی که دل‌ها را شاد کرده و جان‌ها را نور می‌دهد و نفوس ما را امیدوار می‌کند یاد میلاد پیغمبر اسلام(ص) است که نور خدا و عقل کل و میلاد حضرت جعفر صادق، احیاگر علوم و اخلاق و فرهنگ است. اگر امام صادق(ع) و مکتب فقهی ایشان نبود، جهان اسلام امروز مکتب فقهی و حقوقی نداشت و این دو مناسبت را به همه مسلمانان تبریک عرض می‌کنم.
حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: ای دنیای عرب، پیغمبر اسلام(ص) برای شما به عنوان بیدارگر و امین کتاب سازنده‌اش برانگیخته شد و شما در بدترین شرایط اقلیمی و با بدترین دین و فرهنگ زندگی می‌کردید، غذاهای شما نامرغوب بود و خون می‌خوردید و خون می‌ریختید و اهل خشونت و بی‌رحمی و هتاکی بودید و این پیغمبر(ص) بود که برای شما همه چیز آورد، عرب را با عجم به عنوان برادر متحد ساخت و برای آنها پیروزی‌های دائمی عاید کرد و معارف بلند دینی را به ارمغان آورد.
خطیب جمعه تهران تأکید کرد: ما نباید پیغمبر اسلام(ص) را چه در خانواده و چه در فعالیت‌های سیاسی دشمن شاد کنیم. نکته دیگر تشکر از مردم بیدار و بصیر و متدین است که در روز 9 دی در شهرهای مختلف با راهپیمایی‌های باشکوه، هم به فتنه‌گران هشدار دادند و هم تأکید کردند فتنه ریشه‌کن نشده است.
وی اظهار کرد: ریشه فتنه هنوز موجود است و طرفداران فتنه که در اقلیت هم هستند هنوز هم در برخی جاها نفوذ دارند و این نفوذ در مجاری اجرایی کشور هشداری جدی است و من به اینها می‌گویم شما چند بار می‌خواهید دست غیب این انقلاب را تجربه کنید. من به آنها نصیحت می‌کنم که توبه کنید. اگر این روند معالجه نشود هزینه‌های بعدی آن زیاد خواهد بود و مردم ما مصمم هستند جلوی فتنه ایستادگی کنند.
صدیقی اظهار کرد: نکته بعدی درباره اجلاس نماز که از وقایع مبارکی است که 23 سال است تکرار می‌شود و پیام رهبر ما هم به دست اندرکاران این امر است که فرمودند وقت ارزیابی است که هم نتیجه این اقدام مبارک هم در ارتقای کیفی و کمی نمازگزاران روشن شود و باید ارزیابی کرد که در این زمینه چقدر پیش رفته‌ایم؟
وی افزود: نکته دیگر تشکر از ارتش ولایتمدار و مکتبی است که در این رزمایش اخیر تجهیزات دشمن‌شکن را به نمایش گذاشتند و در مرزهای آب‌های بین‌المللی با انواع تاکتیک‌ها هم به دوستان داخل کشور دلگرمی دادند و هم به کشورهای همسایه این پیام را فرستادند که به دامن بیگانگان پناه نبرید و ارتش ما می‌تواند هر تهدیدی را در نطفه خفه کند.
خطیب جمعه این هفته تهران تأکید کرد:  17 دی‌ماه، روز کشف حجاب از جانب رضا شاه بود و حساسیت غرب نسبت به حجاب نشان دهنده ترس آنان از تأثیر حجاب است. و این سقوط زن در فرهنگ است. حجاب تأکید بر هویت زن است. ما باید به این ظلم بی‌امان به زنان هجوم ببریم و به آن پایان دهیم.
وی افزود: نکته آخر درباره دستگیری شیخ سلمان در بحرین است که ما آن را یک عمل ضد قانون، ضد اخلاق و ضد مردمی می‌دانیم. نمی‌توان گفت که این افرادی که چنین اقداماتی علیه ملت بحرین انجام می‌دهند شیعه یا سنی هستند بلکه ماموران انگلیس و آمریکا هستند که گمان می‌کنند با تخریب مساجد و حسینیه‌ها می‌توانند این حرکت را متوقف کنند. اخیرا آیت‌الله سیستانی خواستار آزادی ایشان شدند و ما این هشدار را می‌دهیم که دولت بحرین به این خواسته قانونی یعنی آزادی شیخ سلمان که موافق با شعارهای بین‌المللی است احترام بگذارد و راه شاه و مبارک و دیگر سران ساقط شده منطقه را طی نکرده و دست از این امر بردارید.
براساس این گزارش، حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته اظهار کرد: شما دلدادگان به خدا و پاکدلان و مؤمنان را به رعایت تقوای الهی، شناخت وظایف، مسئولیت‌های فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ترک محرمات دعوت می‌کنم. در فرایض الهی حفظ نظام از اوجب واجبات است. این نظام امانت خدا و پیغمبر(ص) و ائمه(ع) است.
وی افزود: نماز امانتی است که وقتی حضرت امیرالمؤمنین(ع) به نماز برمی‌خواستند رنگشان را می‌باختند و به ایشان عرض شد این چه حالی است که در شما پیش می‌آید؟ و فرمودند وقت ادای امانتی است که آسمان و زمین از حمل آن به خود لرزیدند. بنابراین نماز را اهمیت دهیم، حضور قلب داشته و نمازمان را زیارت خدا بدانیم، هنگام نماز نور بگیریم و نماز اکسیری باشد که زندگی ما را متحول کند.
صدیقی ادامه داد: در میان گناهانی که به انسان آسیب می‌زند گناهان زبان است. پیغمبر اسلام(ص) در پاسخ به کسی‌که از ایشان یک نسخه شفابخش در زندگی درخواست کردند، فرمودند «احفظ لسانک» در محیط اداره در خانه و در محیط تعلیم و تربیت زبانمان، زبان اخلاق باشد و از تحقیر و تهمت و دروغ دوری کنیم؛ چراکه انسان را در پیشگاه خدا بی‌آبرو می‌کند.
وی افزود: فرموده‌اند آبروی مؤمن همانند خون مؤمن است. قبلا در خطبه اول توفیق داشتیم که به تماشاگه راز آمدیم و درباره سوره مبارکه حمد با شما نمازگزاران جمعه گفت‌وگو داشتیم. در مسئله حمد نکاتی را عرض کردیم و امیدواریم موجب نورانیت دل‌های ما باشد. امروز هم عرض می‌کنم که در مسئله حمد، امام راحل می‌فرمایند اگر کسی در گفتن بسم‌الله الرحمن رحیم، این مسئله را نداند که سراسر عالم، اسماء الهی است در گفتن الحمدالله هم قاصر است.
خطیب جمعه این هفته تهران تأکید کرد: هم فعل و هم صفات خدا، جمیل است. هر اسمی از اسماء الهی را بر زبان بیاوریم زیباست و شایسته است که انسان در برابر جمیل اختیاری، این عظمت برای ما ستودنی باشد. انجام دهنده خوبی‌ها خداست و اگر انسان به اینجا رسید به مرحله قُرب نوافل نائل آمده است.
حجت‌الاسلام صدیقی در پایان اظهار کرد: یک حدیث دیگر عرض می‌کنم که مفضل از امام صادق(ع) نقل می‌کند من به فدایت دعای جامعی را به من تعلیم دهید و امام صادق(ع) فرمودند حمد خدا بگو که درآن هنگام هیچ نمازگزاری نیست، مگر این که دعایش شامل حال تو می‌شود.

captcha