ایجاد زمینه‌ نقش‌‌آفرینی سیاسی و اقتصادی مردم؛ عامل استحکام ساخت درونی نظام
کد خبر: 1379056
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳
حجت‌الاسلام صدیقی عنوان کرد:

ایجاد زمینه‌ نقش‌‌آفرینی سیاسی و اقتصادی مردم؛ عامل استحکام ساخت درونی نظام

گروه سیاسی: امام جمعه موقت تهران گفت: فراهم آوردن امکانات برای اینکه مردم به عنوان صاحبان انقلاب در صحنه‌های سیاسی و اقتصادی حضور همیشگی داشته باشند، منجر به استحکام بیشتر ساخت درونی نظام و نیز شکوفایی کشور خواهد شد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اهمیت توجه به استحکام ساخت درونی نظام گفت: این موضوع یکی از محورهای اصلی اقتدار درونی کشور است که از ابتدای انقلاب اسلامی همه سعی مسئولان بر منسجم کردن این ساخت درونی بوده است.
وی با ذکر اینکه یکی از مؤلفه‌های استحکام ساخت درونی تکیه بر قدرت مردم است، گفت: مردم و نظام اسلامی پیوستگی کامل با یکدیگر دارند و انقلاب اسلامی با استفاده از قدرت ملت می‌تواند به همه اهداف خود دست پیدا کند.
حجت‌الاسلام صدیقی عنوان کرد: فراهم آوردن امکانات برای اینکه مردم به عنوان صاحبان انقلاب در صحنه‌های سیاسی و اقتصادی حضور همیشگی داشته باشند، منجر به استحکام بیشتر ساخت درونی نظام و نیز شکوفایی کشور خواهد شد.

استقلال همه‌جانبه از جمله اهداف اصلی انقلاب است
امام جمعه موقت تهران با ذکر اینکه استقلال همه‌جانبه از جمله اهداف اصلی انقلاب است، افزود: ملت ایران هر سال در راهپیمایی 22 بهمن و نیز در انتخابات مختلف بر استقلال همه‌جانبه خود تأکید می‌کنند و به صورت عملی نشان می‌دهند که هرگز حاضر نیستند کوچک‌ترین خدشه‌ای بر استقلال کشور وارد شود.
حجت‌الاسلام صدیقی وابستگی به بیگانه را یکی از تلخ‌ترین واژه‌ها دانست و گفت: امروز در دنیا متأسفانه کشورهای زیادی وجود دارند که به انحای مختلف طعم تلخ وابستگی و تحت سلطه بودن را می‌چشند، اما جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا، درایت‌های امام(ره) و رهبری و حضور هوشمندانه ملت، استقلال را با همه وجود تجربه می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ کار و تلاش برای اقتدار نظام گفت: چشم ندوختن به بیگانگان از مهم‌ترین ویژگی‌های ملت ایران است و  به برکت انقلاب اسلامی فرهنگ تلاش و ایستادگی در جامعه تقویت شده و حاصل آن اراده قدرتمند ملت ایران برای عبور از مشکلات و رسیدن به زندگی مادی و معنوی است.

ویژگی‌های جوانان ایران اسلامی
امام جمعه موقت تهران با ذکر اینکه استعدادهای فروان نیروی انسانی در کشور یک مزیت است، افزود:  جوانان ما علاوه بر داشتن غیرت دینی دارای استعداد، عرضه، شایستگی و مدیریت هستند تا مشکلات کشور را حل کنند و اجازه ندهند که غرب و آمریکا برای آنها تصمیم بگیرند.
حجت‌الاسلام صدیقی در پایان عنوان کرد: بومی‌سازی فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و علی‌رغم سنگ‌اندازی، تحریم‌ها و تهدیدات غرب و آمریکا به بارنشسته و نکته مهم‌تر این است که آحاد ملت ایران و مخصوصا جوانان ما از این دستاورد بزرگ حمایت قاطع می‌کنند.

captcha