جشنواره «حیات» 22 اردیبهشت در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 4211668
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
بابایی:

جشنواره «حیات» 22 اردیبهشت در مشهد برگزار می‌شود

مرحله کشوری نخستین جشنواره قرآنی «حیات» از سوی مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی کشور و با شرکت 570 منتخب مرحله استانی از 22 تا 25 اردیبهشت به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

جشنواره «حیات» 22 اردیبهشت در مشهد برگزار می‌شودمحمد بابایی، مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه مرحله استانی نخستین جشنواره قرآنی «حیات» انجام برگزار شده است، گفت: از این مرحله 570 منتخب به مرحله کشوری این دوره راه پیدا کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: مرحله کشوری نخستین جشنواره قرآنی «حیات» در سه بخش آوایی، شفاهی و کتبی و در 14 رشته هم برای آقایان و هم برای بانوان، 22 اردیبهشت‌ در مشهد مقدس برگزار شده و تا 25 اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت. 
 
بابایی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های ما در خلال برگزاری این جشنواره، رونمایی از طرح راویان قرآن در قالب جشنواره «حیات» است که به این منظور یک مجموعه نمایشگاهی نیز برپا می‌کنیم و نشان راوی قرآن را نیز به روایتگران برتر اعطا خواهیم کرد.
 
مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه منتخبان شرکت‌کننده در مرحله کشوری این جشنواره از 32 استان کشور به این مرحله راه یافته‌اند، گفت: راهیابی به این مرحله از دو طریق بوده است؛ در بخش‌های غیر هنری رقابت استانی ملاک انتخاب برای این بخش بوده و در بخش هنری، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره، آثار هنری خود را در قالب پوستر، کلیپ، فیلم کوتاه، خوشنویسی، عکاسی و پادکست مستقیم به دبیرخانه جشنواره فرستاده که ارزیابی برای انتخاب برگزیدگان در مرحله کشوری انجام خواهد شد.
 
بابایی گفت: یکی از رشته‌های این جشنواره حفظ موضوعی آیات است. پیش از این مبتنی بر متن کتاب جشنواره «حیات» پرسشنامه کتبی آن به شکل آنلاین و همزمان در اختیار متقاضیان قرار گرفته و در مرحله کشوری هر یک از منتخبان در قالب یک ارائه شفاهی (کنفرانس)، پیرامون آن موضوع تحقیقات خود را ارائه می‌دهند.
انتهای پیام
captcha